The Big small question topic, partnumber 7
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10840
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
the_destroyers
- 5000km gereden

- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
the_destroyers
- 5000km gereden

- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden

- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
bajaboy
- 2500km gereden

- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
Swizzer
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
bajaboy
- 2500km gereden

- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
koppel
- 1500km gereden

- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
twee stellingen (kan overigens zo zijn dat de onderwerpen al eens besproken zijn) :
1. zou het kunnen zijn dat het schijfcarter, huis en de schijf zelf dermate versleten zijn dat de zaak niet meer goed afsluit waardoor onder- en overdruk in het carter niet voldoende gerealiseerd kunnen worden? Je ziet vaak wel slijtsporen, wat zullen de toleranties zijn (minimale dikte van de schijf)?
2. staat de aanduiding DX alleen voor de schijfrem of voor een luxere uitvoering van de FS1? ik heb partslist begin jaren 70 voor de FS1 DX, komt geen schijfrem in voor, de DX uitvoering was met de Beumer tank.
Wie weet meer?
1. zou het kunnen zijn dat het schijfcarter, huis en de schijf zelf dermate versleten zijn dat de zaak niet meer goed afsluit waardoor onder- en overdruk in het carter niet voldoende gerealiseerd kunnen worden? Je ziet vaak wel slijtsporen, wat zullen de toleranties zijn (minimale dikte van de schijf)?
2. staat de aanduiding DX alleen voor de schijfrem of voor een luxere uitvoering van de FS1? ik heb partslist begin jaren 70 voor de FS1 DX, komt geen schijfrem in voor, de DX uitvoering was met de Beumer tank.
Wie weet meer?