warmloper?

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Je ontsteking moet volgens ac50-site op 1,6 voor bdp staan niet 1,8.
je kan je grondplaat ook verstellen ' Je pakt de voelermaat en je draait aan het vliegwiel. Op het moment dat de contactpunten het verste open staan meet je met je voelermaat of de afstand tussen de contactpunten 0,35mm a 0,40mm.'
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

hans.m schreef:Je ontsteking moet volgens ac50-site op 1,6 voor bdp staan niet 1,8.
je kan je grondplaat ook verstellen ' Je pakt de voelermaat en je draait aan het vliegwiel. Op het moment dat de contactpunten het verste open staan meet je met je voelermaat of de afstand tussen de contactpunten 0,35mm a 0,40mm.'


staat ondertussen terug op1.6 maar geen verschil
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

florentine schreef:
hans.m schreef:Je ontsteking moet volgens ac50-site op 1,6 voor bdp staan niet 1,8.
je kan je grondplaat ook verstellen ' Je pakt de voelermaat en je draait aan het vliegwiel. Op het moment dat de contactpunten het verste open staan meet je met je voelermaat of de afstand tussen de contactpunten 0,35mm a 0,40mm.'


staat ondertussen terug op1.6 maar geen verschil

en je grondplaat?! :roll:
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

hans.m schreef:
florentine schreef:
hans.m schreef:Je ontsteking moet volgens ac50-site op 1,6 voor bdp staan niet 1,8.
je kan je grondplaat ook verstellen ' Je pakt de voelermaat en je draait aan het vliegwiel. Op het moment dat de contactpunten het verste open staan meet je met je voelermaat of de afstand tussen de contactpunten 0,35mm a 0,40mm.'


staat ondertussen terug op1.6 maar geen verschil

en je grondplaat?! :roll:


Platines staan ook goed
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Heb je verder ALLES gedaan wat Nix heeft gezegd? Anders blijven we bezig. Deze adviezen worden niet zomaar gegeven.
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

hans.m schreef:Heb je verder ALLES gedaan wat Nix heeft gezegd? Anders blijven we bezig. Deze adviezen worden niet zomaar gegeven.


Ja is gebeurd geweest.
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

Jij bent van Baal in de buurt van tremelo zeker?
Wil anders na de examens wel eens een kijkje komen nemen
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

David schreef:Jij bent van Baal in de buurt van tremelo zeker?
Wil anders na de examens wel eens een kijkje komen nemen


Zou zeer vriendelijk zijn
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

Heb net een bougie nu met warmtegraad 9 geprobeerd en brommer trekt vele beter en gaat later sputteren als daarvoor. Kan nu
dus tot 60 gaan en dan begint ie te sputteren.

Het grootste probleem is nog altijd dat hij te warm wordt kan dit zijn door de 50 kop op de 65 cilinder?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Waar basseer je op dat je brommer te warm wordt? Loopt hij continu vast, of wat is het probleem?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Sputteren wil nog niet zeggen dat de motor te warm word.
Yamaha Sheriff 1981
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

Tombo schreef:Waar basseer je op dat je brommer te warm wordt? Loopt hij continu vast, of wat is het probleem?


Als je een stukje rijdt wordt ie gewoon superwarm. Overtlaatst voor eerste keer ritje van 5km gedaan
en koppakking gescheurd van de hitte
woers
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1025
Lid geworden op: 17 mei 2012, 21:57
Locatie: Belgie Zaventem

Bericht door woers »

florentine schreef:Het grootste probleem is nog altijd dat hij te warm wordt kan dit zijn door de 50 kop op de 65 cilinder?


Bedoel je hiermee een 50 cc kop op een 65 cc cilinder?
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
florentine
50km gereden
50km gereden
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 apr 2013, 00:47

Bericht door florentine »

woers schreef:
florentine schreef:Het grootste probleem is nog altijd dat hij te warm wordt kan dit zijn door de 50 kop op de 65 cilinder?


Bedoel je hiermee een 50 cc kop op een 65 cc cilinder?


Ja, dat bedoel ik.
Plaats reactie