Ivy Green 76-er Tunen
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Maat cilinder is 40.50 of 41 mm weet ik niet meer precies...
Ik denk wel dat ik er dan een originele zuiger in ga steken één dezer dagen.
Cilinder is lichtjes bewerkt, uitlaatpoort beetje verhoogd en verbreed, spoelpoorten wat vergoot en scherper gemaakt, kleine dingetjes....
Ik vraag me wel af waarom 1 veer echt om problemen vragen is bij een gietijzeren cilinder? Als die netjes eerst ingereden wordt...
Ik denk wel dat ik er dan een originele zuiger in ga steken één dezer dagen.
Cilinder is lichtjes bewerkt, uitlaatpoort beetje verhoogd en verbreed, spoelpoorten wat vergoot en scherper gemaakt, kleine dingetjes....
Ik vraag me wel af waarom 1 veer echt om problemen vragen is bij een gietijzeren cilinder? Als die netjes eerst ingereden wordt...
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Juist. Ik ken gevallen waar het wel goed ging, dat was na prutswerk door een beunaap die een FS1 cilinder eraf haalde, bij het terugmonteren 1 veer brak, de boel dan maar met 1 veer monteerde en aan het gekrijs en gerammel te horen de cilnder vanzelf al naar een overmaat gesleten was en het wonderlijk genoeg niet alleen bleef lopen, maar ook nog hard. Ga je dit doen met een netjes geslepen cilinder en passende zuiger, dan gaat de boel onherropelijk vastlopen vanwege de nog niet supergladde wand en onvoldoende speling voor 1 veer. Los daarvan willen jullie denk ik niet rijden met het geluid dat een combinatie met genoeg speling zal maken. Die klinkt alsof hij elk moment kan exploderen.
Kijk eerst even in de FAQ.