Voor een fs1 meng je normaal 1:40, maar je moet er eens een toertje meerijden, en dan je bougie eens bekijken. (maar dat is natuurlijk zonder oliepompje, haal je er best af als jeje geen zorgen wil maken.)
Je bougie vergelijk je dan met de foto's die hier staan: http://www.fs1forum.com/Bougies.html
Laatst gewijzigd door the_destroyers op 02 apr 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus ongeveer 1:40 moet goed zijn. Wat bedoelen jullie met het olie pompje?
Je gooit de benzine toch gewoon in de tank. Dan gaat het door het slangetje naar de carburateur en dan naar de cilinder of niet?
is dat met dat los bij mengen, waar hij nu niet op staat het autolube systeem? Ik heb nog bij de vorige eigenaar na gevraagd over de mengverhouding die gaf mij de vage informatie tussen de 1:25 en de 1:50
Dus zouden jullie mij kunnen zeggen waar ik verstandig aan doe om te proberen als eerst. Zo dat ik niet mijn cilinder stuk maak tijdens de eerste paar kilometer.
Zelf mengen doe je tegenwoordig 1:40. Of je gebruikt de autolube, als de erop zit, aangesloetn is en ook nog werkt. Let goed op dat het tankje niet leegraakt, dat is einde cilinder, zuiger, kruk en kruklagers.
Hij staat niet op autolube. Dan is het toch gewoon een kwestie van brandstof der in gooien 1:40 dus een gaan met de banaan? Ik snap niet waar jullie het allemaal over hebben met olie pompjes aan of uit of hij zelf mengt of niet.
Wessel de Boer schreef:Hij staat niet op autolube.
Oftewel heb je nog het autolube systeem en zit er dus nog een oliepompje in, oftewel is het autolube systeem er uit gehaald en hopelijk deftig afgesloten en dan moet je zelf mengen.
Maar je kan het niet aan of uit schakelen. Als het autolube systeem er nog opzit en je doet gewoon geen olie in je bakje, dan is dit ook niet gezond voor je brommer, want je pompje werkt nog steeds en zal lucht aanzuigen.
zo dat is duidelijk. Het systeem zit er niet meer op dus zelf mengen. Ik doe wel 1:35 want wat ik hier hoor loopt tussen de 1:25 en 1:50. Ga ik er mooi tussen in zitten.
Wessel de Boer schreef:zo dat is duidelijk. Het systeem zit er niet meer op dus zelf mengen. Ik doe wel 1:35 want wat ik hier hoor loopt tussen de 1:25 en 1:50. Ga ik er mooi tussen in zitten.