Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
thomas-18
100km gereden
100km gereden

Bericht door thomas-18 »

@higherking

Op marktplaats ordt er een z1 cilinder in beverwijk aangeboden, mss wat voor jou 8) .

Thomas.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

okee vet yamasam, ik zie dat je hem bovenaan breed maakt in het midden iets smaller, en onderaan nog breder hebt? :P of lijkt dat maar zo?

want zo krijg je denk ik een grotere powerband...? :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

denk eraan dat hier enkel de rechtse (fotolinks) kant gedaan is,
het smalle stuk is de originele breedte van het gat,
door boven en onder te verbreden, krijg ik een soort zigzag die het segment spaart. Anders heb je een lijn in de looprichting, wat zou schuren..
dat wordt anders omzeild door bv een ovaal gat te nemen, maar in ovaal is de totale oppervlakte kleiner dan dit :wink:

intussen is de andere kant ook gedaan.. nu de spoelpoorten nog, en dan als de onderblok definitief is, de boven en onderkant van alle poorten..
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

zou je een foto willen posten als je uitlaatpoort klaar is, of als je helemaal klaar bent een poortmapje ofzo :) of onthul je dan je geheimen :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik tracht alles eerst zo goed mogelijk uit te leggen, wat m'n plan en de denkwijze erachter is,
zou ik ineens een complete foto posten, dan loop ik kans dat iedereen dat metteen gaat navijlen, waarna er ongetwijfeld een hele hoop verklote cylinders zouden verschijnen..
mijn visie op wat er fysisch allemaal aan de hand is met poorten, timingen en vormen etc is ook niet heilig hé,
er zijn zeer veel mogelijkheden, en zeker zoveel variabelen..

het gaat ook niet enkel om de cylinder, het blok dat erbijhoort kan ook op veel plaatsen bewerkt worden enzovoort enzovoort..
Alles wat ik post is doorgaans eerst ook wel enkele weken aan het borrelen geweest.. Dat totaalplan zou een boekje zijn, zoals bv Bell en zoveel anderen ook gedaan hebben. Je moet dus eigenlijk eerst je eigen concept kiezen voor je eigen preparaat, en dan kijken welk deel van de gepostte technieken voor jouw geval bruikbaar zijn.. :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Afbeelding
hierover wou ik ook nog iets zeggen,
je vroeg of doe rand ook weg moest hier..
hiervoor moet je je piston erbijhebben, en kijken waar die komt in zijn laagste stand..
een gat waar de piston voorzit heeft weinig nut, en je mist dragende oppervlakte dan..

die piston moet eigenlijk altijd in de buurt zijn als je begint te werken..
(je kan moeilijk een holster ontwerpen als je't pistool niet kent)
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ik porbeer in iedergeval zoveel mogelijk op te steken van de tuning technieken en ideeën die iedereen hier post :D

ik heb ook al wat plannetjes gemaak voor als me fs1 weer rijdt :)

een van die dingen is om te beginnen maar eens een velleman kit uitproberen 8)

edit: op die foto staat de piston op de laagste stand, maar als ik bijvoorbeel die rand weg zou halen kom ik akelig dicht bij de piston pen :shock: dus dan zou ik hem alleen maar iets kunnen vijlen en een randje laten staan evengoed....(maar dit is niet mijn huidigge cilinder, deze is vastgelopen))
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die condensator is idd één van de dingen dieje best zo snel mogelijk kwijtspeelt.. :)
"rammelt nogal graag met je radijzen den dienen" :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

hoi sam
deze cilinder is een fs1 toch.
zie ik dat je de uitlaat poort omhoog gaat brengen?wees hier voorzichtig mee. :prof:
anders doet hij geen ruk meer :wink:
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat heb ik ook willen merken :)
denk dat' 20,8 op uiterste top van't brood gaat worden..
zien of dat nog treffelijk gaat.. :? :P

ontertussen plannetje bekokstoofd om de stroming van de spoelers zo te ruimen, dat ze harder van de uitlaat 'wegbochten'
lang gemijmerd, maar ik geef het een kans, prestaties of pudding,
we zullen het rap weten!
schol!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tik ik hier gvdmme een hele uitleg, "geen actie aangegeven" en er staat niks :x
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ok, nog es proberen:

gisterenavond in een roezende vlaag van waanzin nog een duivels plannetje bedacht om de topspoelers op te peppen..
meten en tekenen, en kijken, en rook doorblazen etc..
tot ik bedacht hoe een DR cylinder van een vespa eruitzag, das een 95 op de plaats van een 50cc, dus die hebben ook heel wat warmte af te voeren.. Verderdenkend aan oudere cylinders, getuned om een topspoeler na te maken, terwijl die daar niet zit. Zo bijvoorbeeld een zündapp of morini, daar verdiepten ze een stuk cylinderwand, om dan door de piston, langs die geul de ruimte in te graken..

nu valt het op, dat die cylinders eigenlijk net zo goe presteren als die van de fs1, die zoveel meer moeite gedaan heeft met de topspoeler in kanaalvorm te steken.. toen ik de afgelegde weg van het mengsel bij de twee vergeleek, kwam ik tot pijnlijke vaststellingen!

Metend en tekenend, begin ik er nu van overtuigd te geraken, dat een fs1cylinder eigenlijk ontworpen moet geweest zijn voor zo'n opstelling, maar dat de gaten gewoonweg nooit gefreesd zijn!..
Ik ga het dus proberen.. lijkt me allemaal nét te toevallig uit te komen van plaats en grootte van de benodigde gaten etc om niet bedoeld te zijn..

Het wordt enkel pijnlijk duidelijk, dat ik onderhand nood heb aan een deftige enkel segmentpiston van goede kwaliteit.. iemand een adresje? of iemand al es ooit geprobeerd van de sluiting te verleggen naar de center bovenaan? Is de brug tussen de topspoelers breed genoeg om de segmentstop langs te voeren?..
véél vragen nog, das teken dat we in de buurt van de oplossing komen!

meer nieuws snel! :twisted:
ik begin vanavond te boren en te fresen denk! :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

als je nou zoals je zegt een zuiger met een veer neemt heb je inderdaad een van die 2 plekken in de cilinder vrij om leuke dingen mee te doen

maar zal dat werken daar bijvoorbeeld een poort erbij maar niet aan de andere kant, dus een A-symetrische poortmap?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik zou die ene pen naar het midden vanboven brengen,
de ganse cylinder is voor de rest symetrisch he.. het effect van één extra poort aan een kant is mij een variabele te ver :lol: maar het valt natuurlijk wel es te proberen...
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ah, blinde poorten in een FS1, ben benieuwd 8) als dat gaat lukken is dat wel vet.
Zuigerveerslotjes verzetten doen ze soms ook toepassen in de sprint enzo (allemaal custommade net zoals hier dus :P), hier een (vrij simpele..) FAQ http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/70
Plaats reactie