Het grote kleine vragen topic
-
Axel
-
jonnotje
- 1500km gereden

- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
vermoedelijk staat de R in de beschrijving voor resistor, da's een interne weerstand in de bougie,
die zorgt ervoor dat er meer stroom moet lopen eer de vonk overspringt.
als het verschil echt groot is, wil dat waarschijnlijk zeggen dat de primaire kant van je ontsteking wat zwakjes is..
(en dus ook waarschijnlijk dat je contacthoek (hoe lang de contactpunten gesloten zijn per omwenteling) nogal klein is

die zorgt ervoor dat er meer stroom moet lopen eer de vonk overspringt.
als het verschil echt groot is, wil dat waarschijnlijk zeggen dat de primaire kant van je ontsteking wat zwakjes is..
(en dus ook waarschijnlijk dat je contacthoek (hoe lang de contactpunten gesloten zijn per omwenteling) nogal klein is
when men were men, and helmets were for divers
-
jonnotje
- 1500km gereden

- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jonnotje schreef:kan dat zijn doordat hij best ruim staat? of juist niet? want hij staat volgends mij op .40mm
logischerwijs is je contacthoek kleiner, als de opening groter is
(er vanuitgaande dat de nok op het vliegwiel bij iedereen hetzelfde is)
de duur dat ze gesloten zijn laadt je bobijn op, wanneer ze opengaan, is het aan de condensator om die 'oplaadstroom' zo snel mogelijk 'weg' te zuigen, als reactie op dit 'wegvliegen' komt er dan een vonk..
het kan dus evengoed zijn dat je condensator wat minder presteert...
ditalles is een gevolg van dat ene grote minpunt van de fizzy (op dat kutwormwiel na dan) dat je ontstekingstiming je contacthoek bepaalt
schol
when men were men, and helmets were for divers
-
edje
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
nope, heb zo al enkele moedige pogingen tegengekomen bij fizzyblokken,
hun probleem was blijkbaar telkens van de sleuven mooi de cirkel te laten volgen.
als dat niet mooi rond de as draait, verzetten de punten zich alsnog bij het verdraaien..
met de semi-electronische ontsteking (waar je de punten behoudt) speelt de contacthoek gelukkig geen rol
(edit: nope=dat zie je niet verkeerd)
hun probleem was blijkbaar telkens van de sleuven mooi de cirkel te laten volgen.
als dat niet mooi rond de as draait, verzetten de punten zich alsnog bij het verdraaien..
met de semi-electronische ontsteking (waar je de punten behoudt) speelt de contacthoek gelukkig geen rol
(edit: nope=dat zie je niet verkeerd)
when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
nog zoiets, de 2RUblok bestaat blijkbaar ook in verschillende uitvoeringen?
heb er hier één liggen met orri Yamaha vliegwiel, en één met mitsubishi-vliegwiel..
de onlangs ontdekte merktekens zijn ook anders, op deze is het in het onderste gat tedoen (
) en komt het teken overeen met het extra lipje op de condensator.. Ook de magneten zijn geklonken terwijl dit op de Yam gevezen is...
dat vliegwiel heb ik nu 200g verlicht, maar dat blijkt dus niet zonder slag of stoot op de andere 2ru blok te passen..
het spoel raakt namelijk de magneten
soit, nog es gewicht minder, aangezien ik dat dus ook nog moet uitdraaien..
heb er hier één liggen met orri Yamaha vliegwiel, en één met mitsubishi-vliegwiel..
de onlangs ontdekte merktekens zijn ook anders, op deze is het in het onderste gat tedoen (
dat vliegwiel heb ik nu 200g verlicht, maar dat blijkt dus niet zonder slag of stoot op de andere 2ru blok te passen..
het spoel raakt namelijk de magneten
soit, nog es gewicht minder, aangezien ik dat dus ook nog moet uitdraaien..
when men were men, and helmets were for divers
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
Axel
Brommer loopt nu dus echt klote. Ik had Zondag luchschroef ingesteld op 1,75 en hij reed goed en nu start ie al twee dagen heel slecht en als k afremde en de koppeling inhield ging ie steeds meer toeren maken (misschien gas dat blijft hangen?). Ook als k wilde wegrijden in zijn 1 sloeg ie de eerste keer alijd af. En vandaag kwam daar nog eens bij dat als ie aanstond en k beetje gas gaf dat ie steeds verzoop, vanmiddag stond k bij school 5 minuten te kicken en uiteindelijk ging ie aan met choke. Dit is echt zwaar klote!