FS1 meeting Milsbeek 28 april 2012

Kondig hier ritten en/of beurzen aan
Plaats reactie
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

yamaha_fs1_2ru schreef:
NIX schreef:Daar heb ik wel een pijpje voor.

Zoek de Sheriff en de beuner: http://www.youtube.com/watch?v=ArVnTPcg ... r_embedded

ik zit alweer in leeuwarden... volgende keer blijf ik ook 4 dagen

met of zonder beerenburger :D :D
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Ik wil ook wel iets kwijt over de rit.
Vooropgesteld dat mijn crash niets met snelheid te maken had (anders had ik het er niet zo afgebracht).

De snelle jongens reden veel voorop , in tegenstelling tot wat Tom beweerd dat de langzame dan maar voorin moeten rijden.
Met de vele snelle stukken in de rit was dit niet mogelijk.
Wel is er na ieder snel stuk gewacht.

Ik vond wel dat de snelle stukken in verhouding met de toerstukken in de meerderheid waren .

Laten we de volgende keer eens een toerrit houden waarin ieder bij elkaar kan blijven en niet van die enorme gaten gaan vallen.
Daarnaast 2 of 3 snelle stukken van een paar km voor de liefhebbers.

Ook dient er een toerrit reglement te komen waarin een we de signalen afspreken voor gevaar of obstakels (eigenlijk het zelfde).
Een ieder die meerijd zal deze signalen moeten doorgeven voor degene die achter hem/haar rijden.
Ook de snelle jongens uit Rosmalen :wink:
Hier een voorbeeld:
Signalen en regelement

Onze brommertjes lenen zich voor snel rijden , het zijn geen boerenbrommers!
We moeten er wel op een veilige (voor ons en de andere weggebruikers) mee om gaan.

Suggestie:
Rob (RollaDriver) heeft vrijdags een rit geleid op een enorm rustige en ontspannende manier, misschien iets voor de volgende keer.

Zo, nu ga ik weer eens met het beentje omhoog :wink:
1978 chroom 60 cc
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Ik ben het met je eens Laars! Het is me al vaker opgevallen dat er geen tot weinig signalen doorgegeven worden. Ik kan me herinneren dat we allemaal naar een paaltje midden op het fietspad wezen als "Let Op!". Gebeurt steeds minder/niet.

Ook met links/rechts houden werden amper signalen gegeven.

(ik spreek nu ook over eerdere ritten, want was niet bij de meeting helaas)

Zo had ik vorig jaar op de meeting erg geluk toen opeens een wielrenner recht voor me kwam toen de persoon voor me net aan de kant ging, zonder waarschuwing van de perso(o)n(en) voor me....

Nu was het wel prijs en is het fout gegaan, heel jammer Laars, beterschap en succes met je Ptje!

Ik hoop dat we gewoon nu allemaal 'sociaal' gaan rijden op de komende meetings, met idd duidelijke regels ivm signalen doorgeven!

Voor de rest zien de filmpjes en foto's er leuk uit! Veel lol gehad zo te zien! Wel jammer dat we niet meer welkom zijn :roll: :roll:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

persoonlijk blijf ik fan van het pijltje-bolletje systeem voor rondritten,
iedereen rijdt dan zijn eigen tempo, en je kan stoppen wanneer je zelf wilt.
gewoon zorgen dat je dan van te vore papiertjes maakt zodat iedereen de nummer van de bezemwagen heeft, en dan komt dat altijd goed,
hier in België toch :P
als je dan ook nog zorgt dat er één gezellige tussenstop is waar iedereen pauze neemt is het voor mij persoonlijk ideaal
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Sorry hoor, maar ik vindt dat er nu wel heel erg veel commentaar wordt geleverd. Als het ongeluk met laars niet was gebeurt was er ook niet zo'n stampei van gemaakt. We rijden de rit samen, en zijn allemaal volwassen mensen. Natuurlijk kunnen er betere afspraken gemaakt worden zoals in het wielrennen, maar om dat nou allemaal op de organisatie te verhalen. Richting werd er gewoon aangegeven. Ja de snelheid lag vrij hoog, maar ik had daar niet zo'n goed beeld op omdat ik overal reed :p. Maar eigenlijk is het elk jaar hetzelfde liedje, hoe hard, zacht of exact er ook gereden is. Dit is geen aanval naar de mensen die er commentaar leveren trouwens, maar een beetje vertekend beeld ontstaat er zo wel.
De rest van de meeting was gewoon gezellig. Alleen vrijdag avond aan het vuur gezeten met machiel femke frank en niels, maar vond dat wel super relaxed. Qua temperatuur was het vuur zaterdagavond ook wel welkom :lol:

Ik wil peter nog even de complimenten geven over hoe hij het bij Johan afhandelde trouwens.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

Zo is er altijd wat.
Was gewoon weer een top weekeinde.
Over 2 weken gaan we weer.
Laars het word dik feest daar.
:wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door Pa_Tombo »

Yes en dat betekent ja.
En is engels :lol: :lol: :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Bericht door ginofs1 »

Wie weer waar onze shoarmavlag en asbest bord is gebleven.
Deze zijn vrijdagnacht verdwenen?
:evil:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Als reactie op Sjoerd
Dit is zeker geen commentaar op de organisatie
Wel op het gedrag van mensen in het kadre van ieders veiligheid
Zeker moet er eerst wat gebeuren om de neuzen de zelfde kant op te krijgen, helaas.
Verder een top weekend
Pee67 is een kanjer
1978 chroom 60 cc
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes Edward!

miran72 schreef:hardstikke leuk al die yamahaatjes maar als ik de filmpjes zie krijg ik de indruk dat er behoorlijk werd geraced. En dan bedoel ik niet die Laars, die op z'n gat gaat dat kan altijd gebeuren. Die camera motor moest flink aan de bak om er een paar voorbij te komen.

Die camera motor had een topsnelheid van 70 op de teller :oops: (40 in zn 2, 60 in zn 3, 70 in 4 en 65 in 5.. hoewel hij hem op sommige stukken wel doortrok tot 70 en bergaf 80 in zijn 4/5 :P)
Die filmpjes heb ik gemaakt bij stukken die me leuk leken om te filmen. Ik heb hierbij bewust mensen ingehaald, zodat je ook wat andere mensen op de filmpjes ziet (en niet alleen maar één achterkant). Uiteraard op plaatsen waar het kon en om me heen blijven kijken. Je ziet ook dat we in die stad door de woonwijk een stuk minder hard reden, en daar ook nauwelijks ingehaald werd. Het klinkt al wel snel hard op zo een filmpje. Camera zat aan mijn teller vast met een bandje, dus net boven het blok.

Ikzelf vond het ook een zeer geslaagd weekend. Het was heerlijk om daar donderdagmiddag alvast aan te komen, en vandaag pas weer weg te gaan. Vrijdagavond de kroeg ontdekt en daar even blijven hangen. Zondag nog een stukje van de Honda rit meegereden. En vandaag in het zonnetje gezeten en gewandeld.

De val van Laars is natuurlijk het opper dieptepunt van de meeting. Nogmaals sterkte, ouwe!

De rit vond ik ook te snel voor een brommerrit met zoveel mensen. Heb bijna de hele tijd redelijk vooraan gereden en hoefde niet echt mijn best te doen, maar van de omgeving heb ik weinig gezien.. Bij de Honda rit zelfde stuk gereden en veel meer gezien, was relaxter. Daar waren er gelukkig ook wat meer op motorkenteken, dus af en toe even knallen op de 80-weg ernaast en bij elk kruispunt stoppen omdat we de weg niet wisten. Maar ieder mag zijn rit op zijn eigen manier organiseren. Ook wel leuk als het allemaal wat anders is toch.
Oh ja, en heb ontdekt dat mijn benzine filtertje gescheurd is en lekte.. Morgen even vervangen voor een betere (Malossi).

Het viel me inderdaad ook op dat er weinig signalen gegeven werden van stoppen, zijstraten, paaltjes, fietsers etc etc. Bij Limbo III werd werkelijk ALLES (teveel) geseind, maar beter teveel dan te weinig ;) Richting werd aangegeven, maar ik vind dat niet genoeg als je met zoveel mensen rijdt. Je hebt niet altijd overzicht over de weg en andere weggebruikers als er een paar brommers voor je neus rijden.
Ik zou het wel leuk vinden als we in één groep blijven rijden, dus niet dat bordjessysteem van andere ritten, wat Maarten aanhaalt. Daarbij is het zo dat je dan per gemeente vergunningen moet aanvragen, dus het lastig is om te organiseren. De groep bij elkaar houden wat betreft oversteken enzo ging wel goed. Ik vond dat Nico het erg goed deed als motor begeleiding, en verder sprongen andere mensen ook wel in om wat verkeer tegen te houden.

Verder allemaal weer prima geregeld, dus complimenten aan de organisatie.
Sfeer onderling was ook super!

Nog een laatste minpunt vond ik hoe ik mijn bus en omgeving aantrof.
Heb mijn buren een paar keer aangesproken dat er allemaal senseo koffiepads uit de caravan waren geflikkerd, tegen mijn bus aan, en dat het opgeruimd zou worden.. Nou niet dus, want dat hebben wij vanmorgen moeten doen naast en onder mijn bus.
Ter illustratie hoe hij er nu nog steeds bij staat (verder naar achteren ook nog behoorlijk koffie spetters):
Afbeelding

Nu de rest van de foto's uitzoeken en straks in het topic plaatsen.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Er zullen altijd verschillen zijn in meningen
de een vind dit en de ander vind weer dat....
daar kom je toch nooit vanaf.

Maar feit is feit, de snelheid was best aan de stevige kant.
Je kunt ook niet allemaal voorin rijden, dus die suggestie heeft weinig nut.
Bijna de hele rit heb ik achteraan gereden bij de achterblijvers
en ik moet eerlijk zeggen dat de afstand tussen voor en achter erg groot was

Niet te min, een leuke rit, erg leuke dag, heel erg veel lol gehad
maar wel jammer dat het gehalte sight seeing best laag was.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door Pa_Tombo »

IK heb dat 026 nr. gebeld .
De medelander heeft de vlag 's nachts nog opgehaald. op de Camping.
Hij was blij dat hij hem terughad (stond te janken :wink: )
Hij had nog wel commentaar op die 2 zatlappen. :twisted:
Hij zei dat ze volgens hem uit Ede uit het ghetto kwamen. :cry:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Naja, ik heb echt meer als 90% van die tijd 40 kmh gereden (en na ieder snel stuk wachten). Dat mensen onderling gaten laten vallen en gaan racen (harmonica effect), daar kan ik weinig aan doen.
Hand signalen heb nagenoeg elke keer gegeven bij tegenliggers en fietsers die we inhaalden (althans als ik het nodig achtte), dat mensen ze niet doorgeven, daar kan ik weinig aan doen. We zijn allemaal vvolwassen dus ik verwacht wel een beetje common sense van iedereen :roll:

Verder daag ik iedereen uit om ruim 40 brommerrijders het 100% naar hun zin te maken.... :roll: :wink:
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

tom voor mij heb je het heel goed gedaan klaa,r top en idd iemand die zich geroepen voelt om het beter te doen meld je aan.
beste stuurlui staan aan wal zeg ik dan maar.
en elke mede rijder weet zijn verantwoording en iedereen heeft zelf zijn gas in de hand .
als me buurman 100 door de straat rijd gaat hoef ik dat nog niet te doen .
maar ja voor mij was het een top rit tot dat onze grote vriend moest vrijen met een paal.
en dan maar zeggen dat ie lesbies is ja ja zie ie een paal gaat ie er gelijk voor :D :D

nogmaals tombo top gedaan man en nog bedankt voor de rit
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Het is ook ondoenlijk om het een ieder naar de zin te maken,
er wordt ook door niemand beweert dat ze het beter kunnen,
en ik voel mij ook niet uitgedaagd om het zelf te gaan doen.

Ik geef alleen een ervaring van mijn kant uit aan
neem niet weg dat het gewoon een top dag was.
En dat dus ook de organisatie er weer was zoals we gewend zijn.

Begrijp mij dus niet verkeerd
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Plaats reactie