Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes Edward!
miran72 schreef:hardstikke leuk al die yamahaatjes maar als ik de filmpjes zie krijg ik de indruk dat er behoorlijk werd geraced. En dan bedoel ik niet die Laars, die op z'n gat gaat dat kan altijd gebeuren. Die camera motor moest flink aan de bak om er een paar voorbij te komen.
Die camera motor had een topsnelheid van 70 op de teller

(40 in zn 2, 60 in zn 3, 70 in 4 en 65 in 5.. hoewel hij hem op sommige stukken wel doortrok tot 70 en bergaf 80 in zijn 4/5

)
Die filmpjes heb ik gemaakt bij stukken die me leuk leken om te filmen. Ik heb hierbij bewust mensen ingehaald, zodat je ook wat andere mensen op de filmpjes ziet (en niet alleen maar één achterkant). Uiteraard op plaatsen waar het kon en om me heen blijven kijken. Je ziet ook dat we in die stad door de woonwijk een stuk minder hard reden, en daar ook nauwelijks ingehaald werd. Het klinkt al wel snel hard op zo een filmpje. Camera zat aan mijn teller vast met een bandje, dus net boven het blok.
Ikzelf vond het ook een zeer geslaagd weekend. Het was heerlijk om daar donderdagmiddag alvast aan te komen, en vandaag pas weer weg te gaan. Vrijdagavond de kroeg ontdekt en daar even blijven hangen. Zondag nog een stukje van de Honda rit meegereden. En vandaag in het zonnetje gezeten en gewandeld.
De val van Laars is natuurlijk het opper dieptepunt van de meeting. Nogmaals sterkte, ouwe!
De rit vond ik ook te snel voor een brommerrit met zoveel mensen. Heb bijna de hele tijd redelijk vooraan gereden en hoefde niet echt mijn best te doen, maar van de omgeving heb ik weinig gezien.. Bij de Honda rit zelfde stuk gereden en veel meer gezien, was relaxter. Daar waren er gelukkig ook wat meer op motorkenteken, dus af en toe even knallen op de 80-weg ernaast en bij elk kruispunt stoppen omdat we de weg niet wisten. Maar ieder mag zijn rit op zijn eigen manier organiseren. Ook wel leuk als het allemaal wat anders is toch.
Oh ja, en heb ontdekt dat mijn benzine filtertje gescheurd is en lekte.. Morgen even vervangen voor een betere (Malossi).
Het viel me inderdaad ook op dat er weinig signalen gegeven werden van stoppen, zijstraten, paaltjes, fietsers etc etc. Bij Limbo III werd werkelijk ALLES (teveel) geseind, maar beter teveel dan te weinig

Richting werd aangegeven, maar ik vind dat niet genoeg als je met zoveel mensen rijdt. Je hebt niet altijd overzicht over de weg en andere weggebruikers als er een paar brommers voor je neus rijden.
Ik zou het wel leuk vinden als we in één groep blijven rijden, dus niet dat bordjessysteem van andere ritten, wat Maarten aanhaalt. Daarbij is het zo dat je dan per gemeente vergunningen moet aanvragen, dus het lastig is om te organiseren. De groep bij elkaar houden wat betreft oversteken enzo ging wel goed. Ik vond dat Nico het erg goed deed als motor begeleiding, en verder sprongen andere mensen ook wel in om wat verkeer tegen te houden.
Verder allemaal weer prima geregeld, dus complimenten aan de organisatie.
Sfeer onderling was ook super!
Nog een laatste minpunt vond ik hoe ik mijn bus en omgeving aantrof.
Heb mijn buren een paar keer aangesproken dat er allemaal senseo koffiepads uit de caravan waren geflikkerd, tegen mijn bus aan, en dat het opgeruimd zou worden.. Nou niet dus, want dat hebben wij vanmorgen moeten doen naast en onder mijn bus.
Ter illustratie hoe hij er nu nog steeds bij staat (verder naar achteren ook nog behoorlijk koffie spetters):
Nu de rest van de foto's uitzoeken en straks in het topic plaatsen.