Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

Bericht door oklim »

Na mijn revisie bij een bekend bedrijf had ik maar liefst 3 lekkages kickstart, achter het tandwiel en bij de koppelingstift nadat ik 2 nieuwe orginele keerringen had gekregen bleef het lekken en niet een beetje maar flink gelukkig is maastricht een vesteging van brammer kogellagers en keerringen die konden me uithelpen met net iets betere maten en kwaliteit en super prijzen tussen de 1 en 2 euro dus ik zou zeggen kijk of er een vesteging bij jou in de buurt is

axel
Axel

Bericht door Axel »

oklim schreef:Na mijn revisie bij een bekend bedrijf had ik maar liefst 3 lekkages kickstart, achter het tandwiel en bij de koppelingstift nadat ik 2 nieuwe orginele keerringen had gekregen bleef het lekken en niet een beetje maar flink gelukkig is maastricht een vesteging van brammer kogellagers en keerringen die konden me uithelpen met net iets betere maten en kwaliteit en super prijzen tussen de 1 en 2 euro dus ik zou zeggen kijk of er een vesteging bij jou in de buurt is

axel


Dank voor de tip. Ik heb er zojuist een besteld via de Techno Shop.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

PD schreef:
Axel schreef:Weet iemand waar ik een originele linker krukaskeering (ontstekingszijde) los kan kopen?


lagerboer :wink:
waarom was je niet nog ff komen kijken vanmiddag bij jet?
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

ik kon niet rijden, maar was ff door de lindelaan gelopen maar zag niemand omdat er geen huisnummer op de 1e pagina stond,
toen liep ik over die vage markt en lag ik in sonsbeek
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

PD schreef:ik kon niet rijden, maar was ff door de lindelaan gelopen maar zag niemand omdat er geen huisnummer op de 1e pagina stond,
toen liep ik over die vage markt en lag ik in sonsbeek


nummer is 42 :P
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

past deze ook op een 1j6 ? Of wat is het verschil met de draadjes van n 1j6?
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/Contac ... rt_16.html

en iemand nog tips om de met groen omcirkelde moer los te krijgen?
http://img106.imageshack.us/img106/6173/177964034.jpg
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

als je cilinder en cilinderkop er nog opzitten kun je een zuigerstop gebruiken
deze draai je in je bougiegat en blokkeert de zuiger
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Een zuigerstop moet je meteen ritueel verbranden/opblazen.
Zo'n ding is uitgevonden door fabrikanten van zuigers en krukassen :? om zo meer te kunnen verkopen.
Die moer krijg je veilig los door een stuk poetslap o.i.d. tussen de tandwielen te laten lopen, zodat de boel blokkeert.
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

snap eig niet echt hoe dat de zuiger blokkeert? Kheb da attribuut okwel ni. ik heb nu een metalen buisje door de openingen van de piston zitten zodat beide uiteinden op het carterblok kan trekken.
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

Tombo schreef:Een zuigerstop moet je meteen ritueel verbranden/opblazen.
Zo'n ding is uitgevonden door fabrikanten van zuigers en krukassen :? om zo meer te kunnen verkopen.
Die moer krijg je veilig los door een stuk poetslap o.i.d. tussen de tandwielen te laten lopen, zodat de boel blokkeert.


ja ook al meerdere malen geprobeerd maar blijft moervast zitte. Mss wa meer spek .. :')
casper2ru

Bericht door casper2ru »

mijne zat zo vast dat ik de zijkanten er af heb moeten zagen zelfs met de luchtsleutel ging hij niet los en ja ik draaide hem wel de goede kant op :P
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

een slagschroevendraaier halen en een stuk dikke harde stof als een prop tussen de tandwielen duwen... anders trek je de stof alleen maar tussen de tandwielen heen...
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

en iemand die weet wat het verschil is tussen die 1j5 en 2ru contactsloten ?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik heb laatst m'n cilinder kop eraf gehaald en toen zag ik dat er k-star stond! Is dat een hoge druk?
En is mijn cilinder daar nu ook van? Daar staat 257 en aan de andere kant bijna onleesbaar tum nog wat.
Is dit dan een snelle cilinder? Loopt wel ong 80 en schreeuwend veel toeren.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Ik heb laatst m'n cilinder kop eraf gehaald en toen zag ik dat er k-star stond! Is dat een hoge druk?
En is mijn cilinder daar nu ook van? Daar staat 257 en aan de andere kant bijna onleesbaar tum nog wat.
Is dit dan een snelle cilinder? Loopt wel ong 80 en schreeuwend veel toeren.


de kop is hogedruk kop als hij geen grote opstaande rand heeft bij de kop, de cil ben ik zelf niet bekend mee
Gesloten