Goede monteur en winkel gezocht
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18358
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
Dat forum ken in ondertussen uit mijn hoofd....ik heb alle stappen netjes gedaan, maar er staat niets bij dat je bij een aanpassing van de cilinder ook de sproeier moet vergroten. En dan staat een leek als ik er ook nog eens niet bij stil....
Maar goed, ik heb het hele zaakje weer uit elkaar gehaald, er zitten onder aan de zuiger een paar hele diepe krassen, horizontaal. alles zat er goed op, dus piston, veren, etc.
Vraag mij dus echt af wat ik verkeerd gedaan heb. Aan de bovenkant van de zuiger was niets te zien.

Maar goed, ik heb het hele zaakje weer uit elkaar gehaald, er zitten onder aan de zuiger een paar hele diepe krassen, horizontaal. alles zat er goed op, dus piston, veren, etc.
Vraag mij dus echt af wat ik verkeerd gedaan heb. Aan de bovenkant van de zuiger was niets te zien.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
ik gok dat je vooral voorzichtig had moeten inrijden.
is echt wel cruciaal.
hier staat veel nuttige info
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5290
is echt wel cruciaal.
hier staat veel nuttige info
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5290
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
ok, dat was/is dus een goed leermoment....grrr
ik had eerlijk gezegd niet bij stilgestaan,met dat inrijden. Dus ik ga morgen langs de winkel om te zien of er nog iets van te redden is....anders dan maar een dure 50 euro naar de klote,het is niet anders......
En naar Culemborg kom ik graag, echter moet ik hem eerst inrijden....anders heeft het weinig nut denk ik.
nu ga ik maar eens onrustig slapen....


ik had eerlijk gezegd niet bij stilgestaan,met dat inrijden. Dus ik ga morgen langs de winkel om te zien of er nog iets van te redden is....anders dan maar een dure 50 euro naar de klote,het is niet anders......
En naar Culemborg kom ik graag, echter moet ik hem eerst inrijden....anders heeft het weinig nut denk ik.
nu ga ik maar eens onrustig slapen....
ok, het lijkt nu goed te gaan met de zuiger perikelen. Eerst een 165er sproeier gemonteerd, toen verzoop hij de hele tijd/kwam niet vooruit bij gas geven. Nu een 155er, en dat loopt redelijk goed. Ik heb 120 km tussen de 40 en 50 kmh gereden, afwisselend, en veel schakelend. Aan het eind hem ff doorgetrokken (kort) na de 60, en dat ging gemakkelijk.
Het enige wat raar is, is dat hij in de erste bijna wheelies maakt, in de tweede gauw in z'n toren schiet, in de 3e en 4e versnelling doet hij eerst alsof hij zou slippen, maar dan pakt ie hem goed op. Tandwiel verhouding? (koppeling is nieuw, en daarvoor deed hij dit nooit).
Ik zat te denken aan 13/39 (zoals bij het opvoeren omschreven). Wat zijn jullie suggesties? 14/39 ook OK? Ik zit nu op 14/43.
Het probleem was trouwens dat de meegeleverde zuiger veel te krap was. Ik ben vandaag bij een grotere bromfietszaak geweest, die hebben alles nagemeten, ietsjes de cilinder uitgehoond, en een goede 43mm zuiger erbij geleverd. Nu gaat het dus prima.....
Het enige wat raar is, is dat hij in de erste bijna wheelies maakt, in de tweede gauw in z'n toren schiet, in de 3e en 4e versnelling doet hij eerst alsof hij zou slippen, maar dan pakt ie hem goed op. Tandwiel verhouding? (koppeling is nieuw, en daarvoor deed hij dit nooit).
Ik zat te denken aan 13/39 (zoals bij het opvoeren omschreven). Wat zijn jullie suggesties? 14/39 ook OK? Ik zit nu op 14/43.
Het probleem was trouwens dat de meegeleverde zuiger veel te krap was. Ik ben vandaag bij een grotere bromfietszaak geweest, die hebben alles nagemeten, ietsjes de cilinder uitgehoond, en een goede 43mm zuiger erbij geleverd. Nu gaat het dus prima.....