vermogen verliezen(snelheid) bij het opschakelen naar 3 en 4

Alles over de techniek en sleutelen
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dat lap ik aan mijn laars, en nix ook. :lol:
maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren. :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

ginofs1 schreef:dat lap ik aan mijn laars, en nix ook. :lol:
maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren. :wink:


:shock: Wat heb ik er nou weer mee te maken :shock:
1978 chroom 60 cc
drphilly

Bericht door drphilly »

@ gino;

je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.

bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?
drphilly

Bericht door drphilly »

mag ik eigenlijk met de brommer rijden zonder de blokbeugels?
ik zou al een ritje willen maken maar ze zijn nog aan het drogen :p

is het trouwens goed dat ik het 12 tand tandwiel er weer heb opgezet?


groeten!!
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

blokbeugels

Bericht door oklim »

Ik denk zelf tot het niet zo'n probleem is om zonder blokbeugels te rijden
Als je fs1 googeld zie je een hoop fs1's zonder blokbeugels
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Re: blokbeugels

Bericht door YamaSam »

oklim schreef:Ik denk zelf tot het niet zo'n probleem is om zonder blokbeugels te rijden
Als je fs1 googeld zie je een hoop fs1's zonder blokbeugels


of de modelgeschiedenis ;)
when men were men, and helmets were for divers
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

drphilly schreef:@ gino;

je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.

bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?


Nee, dat bedoelde hij niet.
Gewoon best inrijden zoals het hoort en alles in de gaten houden. ;)
zie de faq.
Oja en zeker niet vergeten de zuigerveren voldoende speling te geven. Zoals yamasam al zei! ;)
drphilly

Bericht door drphilly »

the_destroyers schreef:
drphilly schreef:@ gino;

je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.

bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?


Nee, dat bedoelde hij niet.
Gewoon best inrijden zoals het hoort en alles in de gaten houden. ;)
zie de faq.
Oja en zeker niet vergeten de zuigerveren voldoende speling te geven. Zoals yamasam al zei! ;)


heb ondertussen al twee toertjes gemaakt en alles voelt prima.
kan ik best het 13 tand tandwiel nog even achterwege laten?
ik denk dat ie nu nog niet genoeg kracht zal hebben ...

grtzz
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

er zal kracht bijkomen als ie treffelijk gerodeerd geraakt, en eens dat achter de rug is, kan je dan zwaarder gaan vertanden en kijken of ie het trekt ;)
when men were men, and helmets were for divers
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

drphilly schreef:
the_destroyers schreef:
drphilly schreef:@ gino;

je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.

bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?


Nee, dat bedoelde hij niet.
Gewoon best inrijden zoals het hoort en alles in de gaten houden. ;)
zie de faq.
Oja en zeker niet vergeten de zuigerveren voldoende speling te geven. Zoals yamasam al zei! ;)


heb ondertussen al twee toertjes gemaakt en alles voelt prima.
kan ik best het 13 tand tandwiel nog even achterwege laten?
ik denk dat ie nu nog niet genoeg kracht zal hebben ...

grtzz


Goed om te horen.
Maar zeker rustig aan doen, en altijd volledig mooi laten afkoelen tussen elk ritje.
En idd beter nog effe die 12 laten zitten, maar zeker nog niet teveel toeren maken.
En bougie bekijken! ;)
drphilly

Bericht door drphilly »

kzal vnvnd proberen om een foto te posten van de blokbeugels die ik zelf gelakt heb en waar ik kei fier op ben :p

zal ook de bougi eens uithalen en een foto van posten!

het is moeilijker te horen nu of de brom veel toeren maakt met die demper erin, maar ik heb nog niet sneller gereden dan 45 dus das goed hé :)

km teller staat nu op 26500 KM zal hem roderen tot ongeveer 27100 KM ..
dat is wel voldoende hé :p


nu een vraagje over m'n achter rem, die maakt een piepend geluid als ik m'n brommer in de garage zet..
en als ik er hard mee moet remmen dan lijkt het of hij effe vast komt te zitten waardoor m'n wiel stopt met draaien en slipt...
de remschoenen zijn nog maar twee weken geleden vervangen...
er is nog niet eens 100 km mee gereden.. heeft iemand hier raad voor?


grtzz
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

drphilly schreef:kzal vnvnd proberen om een foto te posten van de blokbeugels die ik zelf gelakt heb en waar ik kei fier op ben :p

zal ook de bougi eens uithalen en een foto van posten!

het is moeilijker te horen nu of de brom veel toeren maakt met die demper erin, maar ik heb nog niet sneller gereden dan 45 dus das goed hé :)

km teller staat nu op 26500 KM zal hem roderen tot ongeveer 27100 KM ..
dat is wel voldoende hé :p


nu een vraagje over m'n achter rem, die maakt een piepend geluid als ik m'n brommer in de garage zet..
en als ik er hard mee moet remmen dan lijkt het of hij effe vast komt te zitten waardoor m'n wiel stopt met draaien en slipt...
de remschoenen zijn nog maar twee weken geleden vervangen...
er is nog niet eens 100 km mee gereden.. heeft iemand hier raad voor?


grtzz


Normaal hoor je dat wel hoor, je moet alleen effe wennen aan het feit dat je die demper erin zit. Ja is goed, gewoon de faq volgen. Zeker niet teveel toeren maken en niet te lang in dezelfde versnelling.
Ja, dan zal je aardig op weg zijn, heb je de zuigerveren vervangen, of er opnieuw ingezet?

En die achterrem is wss, omdat je hemm te hard hebt aangespannen, waardoor ze aanlopen ook wanneer je niet remt, een beetje losser zetten en dat is opgelost normaal.
drphilly

Bericht door drphilly »

jah inderdaad, ik dacht dat ook, maar als ik m'n rem losser zet dan moet ik m'n rempedaal te hard indrukken als ik moet stoppen..
ach jah, het is gwn irritant :p ik kan wel stoppen en dat is het belangrijkste! :p ik ben alleen een beetje bang omdat hij slipt als ik hard rem.. maar dat is mss bij elke fs1 zo..

ik heb dezelfde zuigerveren er weer opgezet.. heb deze ook héééél lichtjes afgeschuurd en proper gemaakt, ook het randje waar ze inzaten want daar was veel zwart in te zien... heb er het meeste uitgekregen maar niet alles..

is nu eig deze set die er opstaat van verminderde kwaliteit?
gaat hij nooit meer kunnen geven wat hij voor dat hij warmgelopen was had kunnen geven?
kan het zijn dat ik dan achtereen toch een nieuwe set moet installeren?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

drphilly schreef:jah inderdaad, ik dacht dat ook, maar als ik m'n rem losser zet dan moet ik m'n rempedaal te hard indrukken als ik moet stoppen..
ach jah, het is gwn irritant :p ik kan wel stoppen en dat is het belangrijkste! :p ik ben alleen een beetje bang omdat hij slipt als ik hard rem.. maar dat is mss bij elke fs1 zo..

ik heb dezelfde zuigerveren er weer opgezet.. heb deze ook héééél lichtjes afgeschuurd en proper gemaakt, ook het randje waar ze inzaten want daar was veel zwart in te zien... heb er het meeste uitgekregen maar niet alles..

is nu eig deze set die er opstaat van verminderde kwaliteit?
gaat hij nooit meer kunnen geven wat hij voor dat hij warmgelopen was had kunnen geven?
kan het zijn dat ik dan achtereen toch een nieuwe set moet installeren?


YamaSam schreef:ik zou als ik van jouw was deze nog even terug monteren (nadat hij weer min of meer presentabel gemaakt is)

en eerst leren hoe de rest moet staan (er zijn nogal wat momenten dat je hem weer nr de kknoppen kan krijgen
;) )

eens je die zowat begrijpt en baaskan, is het de moment om dingen te beginnen veranderen.

when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

ginofs1 schreef:dat lap ik aan mijn laars, en nix ook. :lol:
maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren. :wink:


:hands:
Laatst gewijzigd door marco op 16 mei 2012, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie