pee67 schreef:Ik heb hier nog een geslepen FS1 cilinder liggen 44 mm die zat bij een partijtje onderdelen, maar die wanden zijn zo dun die durf ik er niet op te zetten
Die wil ik wel ff voor je testen op de fs1 van Sjoerd
be my guest
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Heren.
Een boring van:
48mm is 71,8cc
47mm is 68,8cc
46mm is 65,9cc
45mm is 63,1cc
44mm is 60,3cc
43mm is 57,6cc
42mm is 54,9cc
41mm is 52,3cc
40mm is 49,8cc.
De kraag / hemt van de cilinder is uitwendig 49mm.
Dus bij een 70cc is de wand dikte nog maar +- 0,75 mm .
Het is duidelijk dat het niet gaat lukken he
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een 378 gooi je in een baan om de aarde, daar is ie lekker snel en je pakt een oude F5B, 257, 2F2, 3E9 of 2Ru cilinder, koopt er een overmaat zuiger bij en laat de boel netjes boren, dan is ie weer als nieuw en rij je lekker.
NIX schreef:Een 378 gooi je in een baan om de aarde, daar is ie lekker snel en je pakt een oude F5B, 257, 2F2, 3E9 of 2Ru cilinder, koopt er een overmaat zuiger bij en laat de boel netjes boren, dan is ie weer als nieuw en rij je lekker.
NIX schreef:Nee, dan nemen aliens je lichaam juist niet over.
Eindelijk de nieuwe cilinder met zuiger erop gezet, loopt tot nu toe best aardig(was maar een paar km. ivm slecht weer) alleen vind ik de nieuwe zuigerveren nogal rammelen. Heb nog niet met hoge toeren gereden inzijn 4 dus weet nog niet of hij weer stil zal vallen. Ik heb al veel nieuwe zuigers geplaatst in mijn leven maar dat de pistonpen te lang is waardoor je de borgveer niet kunt plaatsen heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een slechte kwaliteit vergeleken met vroeger.
Dus als iemand nog een snelle orginele cilinder met zuiger heeft liggen voor de verkoop dan hoor ik het graag.(of de tuning specialist Gino)
NIX schreef:Nee, dan nemen aliens je lichaam juist niet over.
Eindelijk de nieuwe cilinder met zuiger erop gezet, loopt tot nu toe best aardig(was maar een paar km. ivm slecht weer) alleen vind ik de nieuwe zuigerveren nogal rammelen. Heb nog niet met hoge toeren gereden inzijn 4 dus weet nog niet of hij weer stil zal vallen. Ik heb al veel nieuwe zuigers geplaatst in mijn leven maar dat de pistonpen te lang is waardoor je de borgveer niet kunt plaatsen heb ik nog nooit meegemaakt. Wat een slechte kwaliteit vergeleken met vroeger. Dus als iemand nog een snelle orginele cilinder met zuiger heeft liggen voor de verkoop dan hoor ik het graag.(of de tuning specialist Gino)
Natuurlijk zijn er verschillende piston pennen.
Voor een 43 is hij langer dan voor een 40.
Cilinders ik heb er meer dan 50 op de plank.
Alle cilinders worden geboord en voor zien van een nieuwe zuiger.
Prijzen zijn afhankelijk van de zuiger die je er in wil hebben.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;