Denk dat het cilinderhemd voor de stevigheid deze vorm heeft gekregen. Boring van 44mm zorgt voor weinig ‘vlees’. Qua koeling jammer dat voor het oude type cilinder is gekozen.
Volgens de beschrijving loop ie ‘zo uit de doos’ beter dan een Athena cilinder.
Ja, zag later dat de originele accu van de Commando nog gevuld moest worden met zuur. Deze Norton is gewoon spiksplinternieuw. Dan is de prijs eigenlijk nog niet eens zo gek.
Zoals de meeste weten ben ik een tijdje niet op het forum geweest en heeft de brommer een tijdje op stal gestaan. Nu het mooie weer er is begint het toch weer te kriebelen. Waar ik mij over verbaas zijn de prijzen die door het dak heen gaan. Brommers die worden aangeboden tegen de €3000, schuur vondsten voor €1500. Ben ik blij dat ik mijne 7 jaar geleden heb gekocht voor €800.
Ben er vandaag achter gekomen wat de bijnaam van de allereerste Yamaha, de YA-1 was:
AKA TOMBO
Red Dragonfly of in het Nederlands Rode Libelle.
@Tombo: komt jouw nickname hier uit voort of heeft deze meer met jouw voornaam te maken...?
De YA-1 was trouwens geen blitse Japanse motor maar een nagemaakte DKW RT125
yamjan schreef: 31 jul 2021, 15:06
Ben er vandaag achter gekomen wat de bijnaam van de allereerste Yamaha, de YA-1 was:
AKA TOMBO
Red Dragonfly of in het Nederlands Rode Libelle.
@Tombo: komt jouw nickname hier uit voort of heeft deze meer met jouw voornaam te maken...?
De YA-1 was trouwens geen blitse Japanse motor maar een nagemaakte DKW RT125
Haha, dat wist ik niet. Nee, mijn nickname heb ik omdat ik gewoon Tom heet, en een brommermaatje van vroeger mij zo noemde
Op Ebay kwam ik een XT500 in het originele kratje tegen....
Die schoot over de €20.000 heen qua bieden...
Maar dit is onbetwist de duurste FS1 die ik ben tegengekomen.
Haha wat een belachelijke prijs. Voor dat geld moet het ding nieuw in de krat zitten, en ene Street of P'tje zijn. Zorg op zijn minst dat het juiste achterspatbord en achterlicht er op zit en vaak dat stuurtje er af. En zo zijn er nog wel af detail (buddydekje, uitlaat, missende stickers)
Reed altijd met Deestone, opzich ook een lekker bandje. Toch maar eens over naar de semi slick. zou dat passen in een fs1 achterbrug? Sherrif is iets breder toch?