
Cylinder en pistonmodificaties
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
meanwhile, back in the Samcave
experimentje lopen met 'stromingstiming' (geen idee hoe ik het anders moet noemen..)
staat er hier nog vrij grof voor, maar het is uiteindelijk de bedoeling een kolk te krijgen in de topspoeler,
die de wolk helpt van het uitlaatgat weg te blijven..
elke rand heeft een richting, in de hoop dat het totaal de juiste beweging maakt..
aan de aanslag van het mengsel op de piston en uitlaat zullen we dan later zien op dat gelukt is..


experimentje lopen met 'stromingstiming' (geen idee hoe ik het anders moet noemen..)
staat er hier nog vrij grof voor, maar het is uiteindelijk de bedoeling een kolk te krijgen in de topspoeler,
die de wolk helpt van het uitlaatgat weg te blijven..
elke rand heeft een richting, in de hoop dat het totaal de juiste beweging maakt..
aan de aanslag van het mengsel op de piston en uitlaat zullen we dan later zien op dat gelukt is..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Andries schreef:interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?
geen idee

je hebt die RD-pistons met de grote gaten, maar die dienen voor de inlaat (pistongestuurd)
deze gaten werken op de doorlaat, wanneer de transferttijd er is..
afstand tot de cylinder wordt voor het mengsel in de piston zo'n 3-4cm korter..
da's dan nog los van het spoelingseffect.
voor de timing van die gaten heb ik reeds een reeks experimenten geprobeerd..
minieme, maar merkbare verandering in het regime..
een voorgaande, minder exotische poging:

when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
YamaSam schreef:Andries schreef:interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?
geen ideeik wist niet dat er specifieke membraancylinders bestonden?
je hebt die RD-pistons met de grote gaten, maar die dienen voor de inlaat (pistongestuurd)
sorry ik keek niet goed

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10

ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf

PD schreef:ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10![]()
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf
gaten van tapeinde iets verplaatsen

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
geo schreef:PD schreef:ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken
cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.
de pen maat is idd 10![]()
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager
en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf
gaten van tapeinde iets verplaatsenJe bedoeld waarschijnlijk opboren om ze passend te maken.
met een klein rond vijltje ze iets naar binnen vijlen
en @ tombo
met een veil
ik ga hem nu afwerken met waterschuurpapier 800
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
als dat maar goed gaat?
een cilinder is in lijn geboord, dat wil zeggen :
dat de door jou af gevijlde voet nog niet eens 0,05 mm uit de haak mag staan met de cilinder gat.
wat ga je doen moet de spoelpoorten die ver over het blok heen komen.
hou ook in de gaten dat je het hemt niet de dun maakt zo als bij onze stalen jongens.
aluminium breekt zo door het trillen.
beter is het dan je blok uit te koteren.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;