Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en zeggen dat ik vroeger hopen van die camino 65cc polini waterkoelers had.. :x
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

meanwhile, back in the Samcave 8)
Afbeelding
experimentje lopen met 'stromingstiming' (geen idee hoe ik het anders moet noemen..)
staat er hier nog vrij grof voor, maar het is uiteindelijk de bedoeling een kolk te krijgen in de topspoeler,
die de wolk helpt van het uitlaatgat weg te blijven..
elke rand heeft een richting, in de hoop dat het totaal de juiste beweging maakt..

aan de aanslag van het mengsel op de piston en uitlaat zullen we dan later zien op dat gelukt is..
when men were men, and helmets were for divers
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Andries schreef:interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?

geen idee :? ik wist niet dat er specifieke membraancylinders bestonden?

je hebt die RD-pistons met de grote gaten, maar die dienen voor de inlaat (pistongestuurd)

deze gaten werken op de doorlaat, wanneer de transferttijd er is..

afstand tot de cylinder wordt voor het mengsel in de piston zo'n 3-4cm korter..

da's dan nog los van het spoelingseffect.
voor de timing van die gaten heb ik reeds een reeks experimenten geprobeerd..
minieme, maar merkbare verandering in het regime..

een voorgaande, minder exotische poging:
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

YamaSam schreef:
Andries schreef:interessant, een membraancylinder heeft die gaten of meestal 1 gat daar ook zitten toch?
is het materiaal daar niet te dun?

geen idee :? ik wist niet dat er specifieke membraancylinders bestonden?

je hebt die RD-pistons met de grote gaten, maar die dienen voor de inlaat (pistongestuurd)


sorry ik keek niet goed :lol: het is natuurlijk de zuiger die je bewerkt hebt
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

bij de laatste is de cylinder ook zwaar bewerkt hoor ;)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken

cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.

de pen maat is idd 10 :(
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager

en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf :lol:
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

net de cilinder hemden dunner gemaakt
de cilinder past nu al op het (sloop) blok,
enkel nog de tapend gaten iets verplaatsen,
hier de foto's,

de cilinder word nog wel beter/netter afgewerkt :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
geo

Bericht door geo »

PD schreef:ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken

cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.

de pen maat is idd 10 :(
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager

en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf :lol:

gaten van tapeinde iets verplaatsen :?: Je bedoeld waarschijnlijk opboren om ze passend te maken.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hoe heb je dat gedaan, op een draaibank, of met de dremel? :P
Ik heb die cilinders in m;n handen gehad op Vehikel 2 of 3 jaar geleden, toen zat ik ook al te kijken. Volgens mij kosten die dingen op beurzen geen drol
edje

Bericht door edje »

en daar gingen je mooie pakkingsvlakken :?
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

geo schreef:
PD schreef:ik rij nu zelf ook met 2 spoelpoorten in de zuiger,
en ik ga zometeen verder met de honda cilinder pas maken

cilinder hemden dunner maken
gaten van de tapende iets verplaatsen
en een fles maken die ik op een uitlaat bocht las zodat ik die kan monteren.

de pen maat is idd 10 :(
ik heb nu als nood oplossing een bus tussen de piston pen en het naaldlager

en als het een beetje wil lopen die cilinder komt er een nieuwe
en ga ik opzoek naar zn zuiger met maat 12
waar waarschijnlijk wel aan te komen is
en anders maak ik het zelf :lol:

gaten van tapeinde iets verplaatsen :?: Je bedoeld waarschijnlijk opboren om ze passend te maken.


met een klein rond vijltje ze iets naar binnen vijlen

en @ tombo
met een veil

ik ga hem nu afwerken met waterschuurpapier 800
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik ben echt benieuwd naar de prestaties
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

heeft peter geen draaibank :D ?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

PD schreef:net de cilinder hemden dunner gemaakt
de cilinder past nu al op het (sloop) blok,
enkel nog de tapend gaten iets verplaatsen,
hier de foto's,

de cilinder word nog wel beter/netter afgewerkt :D

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


als dat maar goed gaat?
een cilinder is in lijn geboord, dat wil zeggen :
dat de door jou af gevijlde voet nog niet eens 0,05 mm uit de haak mag staan met de cilinder gat.

wat ga je doen moet de spoelpoorten die ver over het blok heen komen.
hou ook in de gaten dat je het hemt niet de dun maakt zo als bij onze stalen jongens.
aluminium breekt zo door het trillen.
beter is het dan je blok uit te koteren.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie