waar op letten?
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Ik heb nooit gezegd dat je niet met een nl kader met nl papieren in belgië mag rijden en uiteraard mag je als Belg ook in buitenland. (los van het feit dat er in een aantal landen problemen worden van gemaakt dat we geen nummerplaat hebben) maar daar gaat het toch niet over.
Er zijn trouwens een aantal mensen op het forum die belgisch gva hebben voor NL kader.
Er zijn trouwens een aantal mensen op het forum die belgisch gva hebben voor NL kader.
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
Om hier nog even verder over te gaan: dit las ik op de site van de FOD mobiliteit en vervoer:
Import
Om geldig in België aan het wegverkeer te mogen deelnemen, moet de bromfiets over een geldige homologatie beschikken. Een geldige homologatie kan aangetoond worden met:
een Europees certificaat van overeenstemming zijn (COC),
een Belgisch gelijkvormigheidsattest,
een Belgisch validatie-attest (in combinatie met het bijhorend buitenlands inschrijvingsbewijs),
een Belgische individuele goedkeuring.
Ik denk dat ik hieruit mag concluderen dat een Nederlands GVA dus niet voldoende is.
bron: http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... bromfiets/
Import
Om geldig in België aan het wegverkeer te mogen deelnemen, moet de bromfiets over een geldige homologatie beschikken. Een geldige homologatie kan aangetoond worden met:
een Europees certificaat van overeenstemming zijn (COC),
een Belgisch gelijkvormigheidsattest,
een Belgisch validatie-attest (in combinatie met het bijhorend buitenlands inschrijvingsbewijs),
een Belgische individuele goedkeuring.
Ik denk dat ik hieruit mag concluderen dat een Nederlands GVA dus niet voldoende is.
bron: http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... bromfiets/
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva
trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva
trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva
Laatst gewijzigd door harmen251 op 24 aug 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
harmen251 schreef:attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva
trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva
aha dat verklaart waarom dat mijn fs1 een NL frame heeft en Belgische papieren.. Van waar wist je dat?
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
- hans.m
- 1500km gereden
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
- Locatie: Nijlen, België
hier: http://www.goca.be/nl/p/Invoer-binnen-EU---zonder-COC
en hier nog info: http://mobilit.belgium.be/nl/binaries/i ... 229023.pdf
Volgens mij is dit de enige correcte manier om een buitenlandse bromfiets en te voeren. heb nog een mail gestuurd ter bevestiging.
en hier nog info: http://mobilit.belgium.be/nl/binaries/i ... 229023.pdf
Volgens mij is dit de enige correcte manier om een buitenlandse bromfiets en te voeren. heb nog een mail gestuurd ter bevestiging.