waar op letten?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Ik heb nooit gezegd dat je niet met een nl kader met nl papieren in belgië mag rijden en uiteraard mag je als Belg ook in buitenland. (los van het feit dat er in een aantal landen problemen worden van gemaakt dat we geen nummerplaat hebben) maar daar gaat het toch niet over.

Er zijn trouwens een aantal mensen op het forum die belgisch gva hebben voor NL kader.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Om hier nog even verder over te gaan: dit las ik op de site van de FOD mobiliteit en vervoer:

Import

Om geldig in België aan het wegverkeer te mogen deelnemen, moet de bromfiets over een geldige homologatie beschikken. Een geldige homologatie kan aangetoond worden met:

een Europees certificaat van overeenstemming zijn (COC),
een Belgisch gelijkvormigheidsattest,
een Belgisch validatie-attest (in combinatie met het bijhorend buitenlands inschrijvingsbewijs),
een Belgische individuele goedkeuring.

Ik denk dat ik hieruit mag concluderen dat een Nederlands GVA dus niet voldoende is.

bron: http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... bromfiets/
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Wat zou dit eigenlijk zijn?
een Belgisch validatie-attest
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva

trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva
Laatst gewijzigd door harmen251 op 24 aug 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

harmen251 schreef:attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva


en waar kan je dit bekomen? :P
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

douane denk ik, moet je wel een paar maand geduld hebben.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

harmen251 schreef:attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva

trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva


aha dat verklaart waarom dat mijn fs1 een NL frame heeft en Belgische papieren.. Van waar wist je dat?
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

hans.m schreef:
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca

Doe eens een linkje?
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Jeti schreef:
hans.m schreef:
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca

Doe eens een linkje?

het staat op de site van goca onder 'invoer in EU zonder COC' maar ik geraak momenteel niet op de site.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

hier: http://www.goca.be/nl/p/Invoer-binnen-EU---zonder-COC
en hier nog info: http://mobilit.belgium.be/nl/binaries/i ... 229023.pdf

Volgens mij is dit de enige correcte manier om een buitenlandse bromfiets en te voeren. heb nog een mail gestuurd ter bevestiging.
Plaats reactie