ik heb nog wel een 2RU cilinder met zuiger voor je op de plank.
25 euro en hij is voor jou.
heeft wat krasjes op de zuiger maar is nog prima te gebruiken.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs1man schreef:Nou eerlijk gezegt ben ik ook een beetje bang van die jmpb rommel hoor 4 heetlopers binnen 1 kilometer vanuit koude start vind ik toch apart. overigens wil ik niet negatief klinken over jmpb over het algemeen ben ik wel tevreden over ze, maar cilinders en carbarateurs moet je er niet kopen.
wat een zever
ik heb van die cilinders al tientallen gekocht bij JMPB en nog nooit een warmloper gehad. verschillende forumleden kunnen dat bevestigen (één keer toen ik vergat te roderen en tegen 80 van een brug ging.. (staat tussen mn filmpjes))
dat was pure lompigheid
die imi carburateurs deugen idd niet, en zijn niet met enkele details bij te werken op te waarderen zoals de cilinders.
maar kom, het ging hier over het boren van een 2RU die zonder olie gelopen was dacht ik hé
Juist. Met een FS1 verander je niet alleen de rijeigneschappen, zo moet hij ook de setup aanpassen. Daar komt ook nog eens bij dat een FS1 cilinder gemaakt is om toeren te draaien, dat moet je leuk vinden en het gaat hier om een gebruiksbrommer van een scholier met alle pakrisico's van dien. Ik raad deze cilinders alleen maar af omdat ze ontworpen zijn voor een 5-bak en de meesten hier best wat willen leren, maar niet de vaardigheden bezitten hem geschikt te maken voor een 4-bak en omdat het vooral practisch is om een langzame cilinder iets te bewerken in plaats van een hele motor. Ik heb niet gezegd dat je ze niet mag gebruiken, ik moedig het alleen niet aan. Iedereen is voor mij vrij om te monteren wat hij wil.
Ik ga het eerst proberen met een zuigertje van NIX, ik heb de cilinderwand prima kunnen herstellen (schuurpapiertje), ik zie wel hoe en of het gaat lopen. Even rustig inrijden +- 100km, als dat allemaal prima gaat, dan check ik ff hoe het gaat met de cilinderwand. Als het dan allemaal mooi eruit ziet en lekker loopt --> gas open! Kijken of dit allemaal gaat werken, maar natuurlijk verwachtingen verschillen en ik ben optimistisch Blijft wel mijn gebruiksbrommertje he
Oh wacht, ik haal even 2 mensen door elkaar omdat Wouter die vraag hier stelde. Mooi dat je het hebt kunnen herstellen Joost. Hoewel het nooit verkeerd is om een extra cilindertje op de plank te hebben liggen, dus ik zou alsnog voor die van Gino gaan
Jeti schreef:Oh wacht, ik haal even 2 mensen door elkaar omdat Wouter die vraag hier stelde. Mooi dat je het hebt kunnen herstellen Joost. Hoewel het nooit verkeerd is om een extra cilindertje op de plank te hebben liggen, dus ik zou alsnog voor die van Gino gaan
Ik ook, maar ik ben op het moment eventjes koos-geld-loos.... tja, scholier zijn heeft zijn ups en downs....
Soms moet je vooruit plannen en investeren.. Als je hem echt nodig hebt, ga je voor 25 geen complete ingereden gebruikte cilinder met passende zuiger meer vinden.
joosie1234 schreef:Ik ga het eerst proberen met een zuigertje van NIX, ik heb de cilinderwand prima kunnen herstellen (schuurpapiertje), ik zie wel hoe en of het gaat lopen. Even rustig inrijden +- 100km, als dat allemaal prima gaat, dan check ik ff hoe het gaat met de cilinderwand. Als het dan allemaal mooi eruit ziet en lekker loopt --> gas open! Kijken of dit allemaal gaat werken, maar natuurlijk verwachtingen verschillen en ik ben optimistisch Blijft wel mijn gebruiksbrommertje he
Zuiger en pakking gaan morgen op de post, was vandaag te laat.