Goede monteur en winkel gezocht

Alles over de techniek en sleutelen
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

marco schreef:
bajaboy schreef:geen 65 met een 50 cc ???? laat "onze "Sam het maar niet horen .

Ik denk dat Sam het ook moeilijk heeft om een fs1 65 te laten lopen :mrgreen:

65 in zn 2de versnelling bedoel je? :lol:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ik haal de 55 in zn 2 :D
Yamaha Sheriff 1981
mats1

Bericht door mats1 »

x
Laatst gewijzigd door mats1 op 18 aug 2012, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
mats1

Bericht door mats1 »

volgens mij hebben wij hier een misverstand.

1. de link over opvoeren; dankje wel, die heb ik al 2 keer door gekregen, en al 16 keer doorgelezen. Zie punt 3. Daar staat dan je met een Hollandse cilinder nooit verder komt dan 65kmh.

65km/h is voor mij hard genoeg. Ik heb een setting die dus voldoende zou moeten zijn (16mm carb, grote uitlaat).

Dus, is het een kwestie van afstellen, of waar zou ik nu nog naar kunnen kijken? Ik wil geen grotere cilinder (om verzekeringsperikelen te voorkomen), en ging ervan uit dat ik met een normale setting de 65 kmh zou kunnen halen.

Gezien het feit dat dit niet lukt, staat hij nu op Marktplaats, omdat het lijkt dat zonder opvoeren mijn FS1 niet harder kan.

Heeft iemand nog een idee waar ik naar zou kunnen kijken? Hij rijdt nu 50 op teller, maar het duurt enorm lang voordat hij daar is.

Of is de combinatie van mijn blok en cilinder niet goed (2ru cilinder en 3e9 blok)?

hoor het graag... :(
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Ontsteking en de carburateur goed afgesteld?

Heb je er eigenlijk wel een 16mm inlaat op zitten?
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Wat is je vertanding?
Al gedacht om er een andere cilinder op te zetten?
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

the_destroyers schreef:Al gedacht om er een andere cilinder op te zetten?

Nick, lees even terug.. :P

mats1 schreef:Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.

En daarna:

mats1 schreef:ik vraag mij nu af wat ik het beste kan doen om hem qua cilinder aanpassing harder te laten lopen. Iemand een tip, zonder dat ik hem op moet voeren (wat voor type cilinder zou hier het beste bij passen, en wat voor kop moet ik er dan op zetten?)

PS als ik hem gewoon 65 kan laten lopen, gaat hij gelijk weer van MP af. Ik wil geen gezeur met een 60/70 cc kit hebben, dus hij met gewoon met een goede setting deze snelheid halen... :D
Laatst gewijzigd door Jeti op 19 aug 2012, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

marco schreef:Ontsteking en de carburateur goed afgesteld?

Heb je er eigenlijk wel een 16mm inlaat op zitten?

Inderdaad, 2e pagina:
Laars schreef:
mats1 schreef:goed, maandag gekeurd, vandaag een 16mm carburateur erop gezet. Hij rijdt precies 5 kmh harder nu, ik kom dus op teller op 50kmh. Ik had echt verwacht dat hij toch richting de 60 zou gaan, maar helaas.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.

Alvast dank voor de tips.

Alleen een andere carb werkt dus niet
Het is de combinatie van cilinder,kop,tandwielen,carb en uitlaat
Daarnaast moet de afstelling en sproeier van de carb ook juist zijn

Mats, vertel even precies hoe het was en wat je allemaal hebt gedaan. Dan kun je een op-maat-advies krijgen zonder verwezen te worden naar reeds bestaande "standaard" pagina's.
Maak even een foto van je blok, inlaat, carburateur, tel de tandjes op je tandwielen en vertel met welke sproeiers je werkt/hebt geprobeerd.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Jeti schreef:
the_destroyers schreef:Al gedacht om er een andere cilinder op te zetten?

Nick, lees even terug.. :P

mats1 schreef:Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik heb eigenlijk geen zin om een andere cilinder erop te laten zetten. Deze zou 65 kmh moeten halen volgens de links die hierboven door zijn gestuurd.

:oops: :oops:

En wat is je vertanding dan? Als die te zwaar is, kan dat je cilinder ook benadelen!
woers
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door woers »

de mijne haalt ook een mooie 60, en als meezit, windje, bergske, dan wel 65 ofzo , is een aangename snelheid, inderdaad ook eens tandwielen kijken zou ik doen, maakte toch veel verschil bij mij :wink:
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

mats1 schreef:1. de link over opvoeren; dankje wel, die heb ik al 2 keer door gekregen, en al 16 keer doorgelezen. Zie punt 3. Daar staat dan je met een Hollandse cilinder nooit verder komt dan 65kmh.

Wat is precies een Hollandse cilinder ?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

fs1willem schreef:
mats1 schreef:1. de link over opvoeren; dankje wel, die heb ik al 2 keer door gekregen, en al 16 keer doorgelezen. Zie punt 3. Daar staat dan je met een Hollandse cilinder nooit verder komt dan 65kmh.

eentje die heel weinig verbruikt :shift:
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

fs1willem schreef:

378 vooral :lol:
Yamaha Sheriff 1981
fizzie
500km gereden
500km gereden

Bericht door fizzie »

50 cc F5B cil. met 16 mm en ori uitlaat waar de restrictie uit is . Dan moet een fs1tje toch echt wel de 65 halen. En zonder veel kabaal.
Wat ook wel helpt is de gesmede krukas vervangen door een oud type (met die ronde gaatjes).
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

fizzie schreef:Wat ook wel helpt is de gesmede krukas vervangen door een oud type (met die ronde gaatjes).

Bedoel je zn 3e9 krukas?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie