vermogen verliezen(snelheid) bij het opschakelen naar 3 en 4
-
- Tombo is mijn testpiloot
Zuiger is niet echt oud zo te zien.
Misschien je kopbouten te strak aangedraaid.
Misschien je kopbouten te strak aangedraaid.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
the_destroyers schreef:Dus toch de warmloper.
Valt al bij al nog mee.
Als je nu een fris setje monteert, zeker in acht nemen wat wat yamasam allemaal aanhaalde, eigenlijk moet je na het monteren van je fris setje alles nog es overlopen.
en dubbelchecken!
oke een warmloper dus...
hoe is deze ontstaan?
door dat ik het roderen niet gerespecteerd heb?
of misschien de nieuwe snelle uitlaat zonder demper?
welke setje kan ik het best monteren? terug een fs1 ?
de cilinderkop was zo zwart en korrelig... zou dit komen doordat hij misschien te rijk staat?
heeft er iemand nog tips wat ik als eerst volgende moet doen?
mvg! allemaal al heel er bedankt voor de tips!!
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
ik steek het op de uitlaat veranderen en verder niks aanpassen..
dat gaat in de tweetakt niet ongestraft!
(bij mij was er meer wel in orde, dus ik kreeg een gat in de piston)
door die demper eruit te halen verknoei je het regime van de pijp..
mengsel dat die moet terugduwen komt niet.. om dat helemaal te berijpen oet je uitlaathoofdstukken gaan lezen,
en niet, of mindergoed gerodeerde cilinder heeft daar gewoon sneller last van.
dat gaat in de tweetakt niet ongestraft!

mengsel dat die moet terugduwen komt niet.. om dat helemaal te berijpen oet je uitlaathoofdstukken gaan lezen,
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam schreef:ik steek het op de uitlaat veranderen en verder niks aanpassen..
dat gaat in de tweetakt niet ongestraft!(bij mij was er meer wel in orde, dus ik kreeg een gat in de piston)
dus met de demper er in zou hij weer goed moeten gaaan? ik vond dat net zo'n tof geluid :p lekker hard en ook wel veiliger hé..
wat is het beste setje dat ik nu zou moeten monteren? zou ik de ontsteking ook terug moeten regelen?
sorry voor al die lastige vragen hé :p mr ik kan echt niet verder nu, ik heb alleen alles gedemonteerd gisteren;
ik weet nu dat ik een warmloper heb, en heb nu ook een vermoeden hoe die ontstaan is...
maar wat is de volgende stap nu?
- een nieuw setje monteren, een FS1 of een FSB ofnog iets anders? wie kan mij raad geven?
- de tandwielen die ik veranderd heb, mogen die zo blijven met een nieuw setje?
- die uitlaat mag die erop blijven? of moet ik iets aanpassen als ik ermee wil blijven rijden?
alvast bedankt voor jullie deskundig advies
YamaSam schreef:ik steek het op de uitlaat veranderen en verder niks aanpassen..
dat gaat in de tweetakt niet ongestraft!(bij mij was er meer wel in orde, dus ik kreeg een gat in de piston)
dus met de demper er in zou hij weer goed moeten gaaan? ik vond dat net zo'n tof geluid :p lekker hard en ook wel veiliger hé..
wat is het beste setje dat ik nu zou moeten monteren? zou ik de ontsteking ook terug moeten regelen?
sorry voor al die lastige vragen hé :p mr ik kan echt niet verder nu, ik heb alleen alles gedemonteerd gisteren;
ik weet nu dat ik een warmloper heb, en heb nu ook een vermoeden hoe die ontstaan is...
maar wat is de volgende stap nu?
- een nieuw setje monteren, een FS1 of een FSB ofnog iets anders? wie kan mij raad geven?
- de tandwielen die ik veranderd heb, mogen die zo blijven met een nieuw setje?
- die uitlaat mag die erop blijven? of moet ik iets aanpassen als ik ermee wil blijven rijden?
alvast bedankt voor jullie deskundig advies
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
ik zou als ik van jouw was deze nog even terug monteren (nadat hij weer min of meer presentabel gemaakt is)
en eerst leren hoe de rest moet staan (er zijn nogal wat momenten dat je hem weer nr de kknoppen kan krijgen
)
eens je die zowat begrijpt en baaskan, is het de moment om dingen te beginnen veranderen.
als het je om het lawaai tedoen is, koop je best een franconi(heeft iedereen ook tijd genoeg om van je geluid te genieten)
trouwens maakt een brommer eigenlijk meer geluid aan de in- dan aan de uitlaat
haal er dus de segmenten af, en haal alle zwarte aanslag eraf met héél fijn schuurpapier, op zo'n schuursponsje
vergeet de gleuven van de segmenten niet (die zijn het belangrijkste
schuur of vijl een schuin kantje aan de onderste, buitenste rand van de piston, zo kan er meer smering tussen.
gloei die koperen dichting op en koel ze sissend af in water (zo is ie weer dicht)
doe een vinger tweetaktolie erin (rondom) en monteer de hele zaak weer
en dan VOORZICHTIG korte stukjes rijden (en ondertussen forum lezen
)
veel suck-6, iedereen komt dit ooit tegen, beschouw het als ontgroening
en eerst leren hoe de rest moet staan (er zijn nogal wat momenten dat je hem weer nr de kknoppen kan krijgen

eens je die zowat begrijpt en baaskan, is het de moment om dingen te beginnen veranderen.
als het je om het lawaai tedoen is, koop je best een franconi(heeft iedereen ook tijd genoeg om van je geluid te genieten)

haal er dus de segmenten af, en haal alle zwarte aanslag eraf met héél fijn schuurpapier, op zo'n schuursponsje
schuur of vijl een schuin kantje aan de onderste, buitenste rand van de piston, zo kan er meer smering tussen.
gloei die koperen dichting op en koel ze sissend af in water (zo is ie weer dicht)
en dan VOORZICHTIG korte stukjes rijden (en ondertussen forum lezen

YamaSam schreef:ik zou als ik van jouw was deze nog even terug monteren (nadat hij weer min of meer presentabel gemaakt is)
en eerst leren hoe de rest moet staan (er zijn nogal wat momenten dat je hem weer nr de kknoppen kan krijgen)
en dan VOORZICHTIG korte stukjes rijden (en ondertussen forum lezen)
ik zal de demper er wel gewoon weer in doen. vind het geluid alleen maar mooi das alles :p
ik dacht ook dat ie dan nog sneller ging, maar dat is wss niet zo hé?
hoe krijg ik die dikke aanslag in mijn cilinder er af? dat is duidelijk te zien op de foto!
het schuren van de piston zal ik eens doen. ik ga strax schuurpapier halen

als ik dat allemaal gedaan heb, wat moet ik dan doen?
dan rijd hij gewoon weer? of moet ik dan verschillende dingen beginnen regelen?
dat glooien van die koperen ring, hoe doe je dat? opwarmen met een brander en dan ik koud water houden?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
kan zijn dat ie sneller ging, maar zeker niet beter
fijn schuurpapier met kruipolie, en zo weinig mogelijk schuren
(fijn zeker 400+ korrel.. 1200, dan ben je een week bezig, begin dus met 400, en afwerken met 800 of zo)
aan de bougie te zien staat ie rijk genoeg om weer in te rijden,
je mag enkel geen lange stukken volgas geven (3/4 max)
voor je de segmenten weer monteert, moet je de ringen één vr één bovenaan in de cilinder steken (alsof er een piston in zou zitten)
en tussen de koppen moet je 0.2 hebben (+-papierdikte)
aan de verkleuring te zien is het ok, maar dubbelchecken kan geen kwaad
dat gloeien idd roodstoken en schrikken in water

(fijn zeker 400+ korrel.. 1200, dan ben je een week bezig, begin dus met 400, en afwerken met 800 of zo)
voor je de segmenten weer monteert, moet je de ringen één vr één bovenaan in de cilinder steken (alsof er een piston in zou zitten)
YamaSam schreef:kan zijn dat ie sneller ging, maar zeker niet beter
ziezo, net ff nr de winkel geweest en schuurpapier gehaald
het fijnste was 600 dus heb dat gebruikt.
heb de piston proper gepoetst en aan de onderrand beetje meer rond geschuurd voor de smering.
de cilinder ook héél lichtjes uit geschuurd.
ik had nog een nieuwe pakking liggen voor de cilinder en de cilinderkop dus ik heb die gebruikt.
heb ook wat tweetakt aan de piston gesmeerd en heb alles weer proper gemonteerd.
de demper zit weer in de uitlaat (jammer van het zalige geluid, maar ik verkies toch een goed draaiende blok boven een cool geluid :p)
heb even getest of ie goed kon starten en hij was vertrokken na de eerste kick.
wat is nu de volgende stap?
ik heb er ook ineens de blokbeugels er afgehaald om te op te schuren en opnieuw te lakken!
ik ben trouwens nog op zoek naar een achterbrug voor een 2RU heeft iemand er toevallig eentje liggen en kent iemand...? eentje die recht is natuurlijk

heb ondertussen nog verder gelezen op het forum, over bougi..
zou het kunnen dat mijn bougi iets te warm is voor deze brommer?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
dat tussen begin en einde van een zuigerveer, die in de cilinder geplaatst is (bovenaan, zonder piston) minstens 0.2mm speling moet zitten
das belangrijk, want als ie op temperatuur is zet de ring uit, en heeft ie die spleet nodig om te 'groeien'
is die spleet er niet, gaat ie in diameter uitzetten en loopt ie vast
nu moet je vooral rustige korte ritjes doen, zonder lang in dezelfde versnelling te rijden.
MERK JE TIJDENS HET RIJDEN DAT IE PLOTS IETS MINDER BEGINT TE PRESTEREN,
(en je de neiging hebt om meer gas te gaan geven met' idee "allee komaan jong")
stop dan, drink een pint, rook een sigaret of bel wat voor enkele minuten, en vertrek weer
das belangrijk, want als ie op temperatuur is zet de ring uit, en heeft ie die spleet nodig om te 'groeien'

nu moet je vooral rustige korte ritjes doen, zonder lang in dezelfde versnelling te rijden.
stop dan, drink een pint, rook een sigaret of bel wat voor enkele minuten, en vertrek weer
YamaSam schreef:dat tussen begin en einde van een zuigerveer, die in de cilinder geplaatst is (bovenaan, zonder piston) minstens 0.2mm speling moet zitten
ziezo dat zit weer allemaal oke!
alles zit gemonteerd er blok draait weer goed!
hopelijk loopt ie niet weer vast!
ik heb ook weer het 12 tands tandwiel gemonteerd.
moet ik nu nog iets veranderen?
de snelle uitlaat mag gewoon blijven zitten zonder er aanpassingen voor te moeten doen?
daarnet de blokbeugels afgeschuurd en gelakt, zijn nu aan het drogen, morgen tweede laagje erop

als m'n brommer stil staat in de garage dan drupt er uit het darmpje onder het blok dat van de carbu komt precies wat olie?
er ligt na een dag altijd een druppeltje vettige gele brij...
raar hé? er zit toch geen olie in de carbu?
heb trouwens een vraagje over dat darmpje dat uit de carbu komt, daar is ook een vijsje aan bevestigd hé, dat je kunt toedraaien zodat er geen benzine uit kan.
hoort dat normaal niet open te staan? ik moet het toedraaien anders loopt meteen alle benzine weg... ook als de motor draait...
grtzzz
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
das een aflaat voor de winterberging,
en als je het darmpje omhoog naast de carb houdt, en vervolgens dat schroefje opendraait,
kan je het niveau checken wanneer je vlotter beslist de kraan toe te duwen
als alles goedzit, komt dat ietsje onder de naad van het kuipje uit (de kom waar de vlotter inzit
)
en als je het darmpje omhoog naast de carb houdt, en vervolgens dat schroefje opendraait,
kan je het niveau checken wanneer je vlotter beslist de kraan toe te duwen
als alles goedzit, komt dat ietsje onder de naad van het kuipje uit (de kom waar de vlotter inzit

-
- 5000km gereden
Nu moet je vooral die demper erin laten.
Hem inrijden zoals het hoort
zie hier de regels van het inrijde, opgesteld door een kenner
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5290
en na elk ritje bougie blijven bekijken, zolang die goed blijft, niets veranderen!
Hem inrijden zoals het hoort
zie hier de regels van het inrijde, opgesteld door een kenner
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5290
en na elk ritje bougie blijven bekijken, zolang die goed blijft, niets veranderen!