Praktijkexamen bromfietsrijbewijs - minimaal 400 euro!!

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

das er idd wel dit over, nu is het eigenlijk hetzelfde als moto rijbewijs dan?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
jim1601

Bericht door jim1601 »

lespaultje schreef:waarschijnlijk zullen fietsers ook ooit een helm moeten gaan dragen ofzo... als het zo allemaal doorgaat met die rare ideeën...

hadden ze dat niet ook ooit in het verleden nog bedacht voor kinderen onder de zoveel jaren?
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ben ik ff blij dat ik nog met een "bromfietscertificaat" rijd :P á 29 euri ofzo? :P

Ik hou liever ook mijn autorijbewijs en mijn bromfietscertificaat zo lang mogelijk gescheiden :P
Op de brommer rijd je vaak toch heel anders :mrgreen:
lespaultje

Bericht door lespaultje »

jim1601 schreef:
lespaultje schreef:waarschijnlijk zullen fietsers ook ooit een helm moeten gaan dragen ofzo... als het zo allemaal doorgaat met die rare ideeën...

hadden ze dat niet ook ooit in het verleden nog bedacht voor kinderen onder de zoveel jaren?

dat weet ik niet,maar ze zullen vast wel een keer op dat gekke idee zijn gekomen :P
lespaultje

Bericht door lespaultje »

Niels schreef:Ben ik ff blij dat ik nog met een "bromfietscertificaat" rijd :P á 29 euri ofzo? :P

Ik hou liever ook mijn autorijbewijs en mijn bromfietscertificaat zo lang mogelijk gescheiden :P

nou, hoe je toen richting Hilversum reed met de bieravond :wink:
iedereen bier in de auto 8) haha :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

:shift:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

ach over een paar jaar is het compleet... dan heb je apk belasting en een f*cking duur rijbewijs voor iets waar de meesten hooguit 3 jaar mee doen...( en dan heb ik het over mensen die er dagelijks van afhankelijk zijn; niet de harde kern die niet van de oldtimer is af te trappen :lol: )
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

we gaan straks de duitsers volgen met helmpjes op de fiets :D reflectoren in de spaken :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Niels schreef:Ben ik ff blij dat ik nog met een "bromfietscertificaat" rijd :P á 29 euri ofzo? :P

dat blauw geplastificeeerde papiertje geld volgens mij ook niet meer :lol: :lol:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

mpro09 schreef:

dat blauw geplastificeeerde papiertje geld volgens mij ook niet meer :lol: :lol:

Geldt tot augustus 2009 dus. Daarna moet je echt een rijbewijs pasje hebben met AM.
Ik heb hem een lange tijd ook nog los meegenomen terwijl ik mijn auto-rijbewijs al had. Stel dat ze hem in willen nemen, dan krijgen ze die :P

En als je gekke (?) dingen doet met je brommer (door rood rijden, iemand aanrijden, >30 km te hard, etc), krijg je sowieso ook punten op je puntenrijbewijs als je dat hebt. Gelukkig loopt die van mij bijna af! :) (5 jaar voorbij)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

'Praktijkexamen bromfietsers uitgesteld'
BUNNIK - Het bromfietsrijbewijs wordt uitgesteld naar in ieder geval maart volgend jaar. Een woordvoerder van brancheorganisatie BOVAG bevestigde maandag berichtgeving van die strekking van de NOS.
De bedoeling was om het rijbewijs per januari van het komende jaar in te voeren. De brancheorganisatie heeft maandag haar leden hierover geïnformeerd.

De zegsman spreekt van een ''vervelend bericht'' voor de rijschoolhouders. ''Ze hebben brommers gekocht en instructeurs opgeleid. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) en rijschoolhouders staan klaar.''

Wetgeving
Waarom de invoering van het praktijkexamen wordt uitgesteld, kon de woordvoerder niet zeggen. Het vermoeden is dat de wetgeving niet op tijd is afgerond.

Een woordvoerder van de minister van Verkeer, Camiel Eurlings, wilde maandag niet ingaan op het onderwerp. Later deze week stuurt Eurlings de Tweede Kamer een brief over dit onderwerp.

© ANP

Ze zeiden op de radio dat het vermoedelijk per 1 maart ingaat.
Sjoerd92

Bericht door Sjoerd92 »

Hopelijk stellen ze het uit.
Kunnen een paar kameraden van mij nog hun rijbewijs halen.
Die willen ook fs1tjes kopen toen ze mijne zagen :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wtf zeg, wel tijd om mensen op te leiden e.d. maar niet om wat regels te schrijven :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

400 euri jeuhj, minder brokken piloten op de weg 8)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

En het aantal ongelukken zal wel afnemen ja, met minder brommers/scooters.. Maar wellicht zijn de ongelukken erger of rijden er meer mensen zonder rijbewijs rond. We horen het over een jaartje wel.
Plaats reactie