Welke cilinder

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23442
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

TheoG63 schreef:Ja dat had ik op dit forum al eens gevraagd vandaar dat ik deze verhouding heb aan gehouden.


Als je een cilinder gaat inrijden mag je best iets vetter smeren dan 1 op 40.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23442
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

hans.m schreef:
marco schreef:
Laars schreef:Een goed alternatief is een Z1 bij john fs1parts in hilversum



Z1 zijn goede en mooi afgewerkte cilinders.

mjah, rijden doen ze best goed, alleen beginnen ze snel aan de buitenkant te roesten :D


Moet je een spatlap monteren :lol:
Yamaha Sheriff 1981
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Marco

Heb je het hele verhaal gelezen
De eerste keer was de cilinder kurkdroog na een rit van 1 km en vastgelopen toen was de smering 1:40
nu vetter gesmeerd
Zou dat ook aan de verkeerde ontsteking hebben kunnen liggen
De plaat waar de contactpunten en zo zitten zat gewoon helemaal los
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Welke olie gebruik je? Alhoewel dat niet mega veel moet uitmaken, ik heb jarenlang met de goedkoopste 5-liter cans 2-takt olie van de Brezan/Velba gereden op 1:40 en dat liep ook nooit vast.
Ik denk dat je het eerder in de afstelling moet zoeken (sproeier/ontsteking)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23442
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

TheoG63 schreef:Zou dat ook aan de verkeerde ontsteking hebben kunnen liggen
De plaat waar de contactpunten en zo zitten zat gewoon helemaal los


Ja als de grondplaat los zit en kan bewegen klopt je ontstekingstijdstip niet meer.
Yamaha Sheriff 1981
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Ik gebruik Castrol power RS 2 takt

En de ontstekingsplaat zit nu goed vast en de contactpunten afgesteld zoals het op dit forum vermeld staat.

Maar moet eerst nog een nieuwe cilinder bestellen.

Laat het wel weer weten hoe deze dan loopt.

Bedankt voor jullie reactie's
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

welke cilinder ga je nu bestellen? bij de plaatsing van een nieuwe cilinder kan het zijn dat je ook een andere sproeier nodig hebt.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

de enige goede combi die ik ken en leverbaar is, is de alu (ajh/eurocylindro/athena).

de Zeta Z1 is ook van goede kwaliteit maar de bijgeleverde zuigers zijn vaak bagger.

Beste is een originele cylinder opknappen en daar een goed passende zuiger bij zoeken aangezien je niet te snel wilt.

Z1 en de alu zijn wel snelle cylinders.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23442
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

koppel schreef:de Zeta Z1 is ook van goede kwaliteit maar de bijgeleverde zuigers zijn vaak bagger.


Worden met een prox zuiger geleverd.
Yamaha Sheriff 1981
TheoG63
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:22

Bericht door TheoG63 »

Weet ik nog niet

vroeger had ik een 60cc F5B en die beviel heel goed .

de brommer liep toen 105 op de teller maar toen was ik ook maar 63 kg
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

meen mij te herinneren dat Prox ook niet al te best is, heb er zelf geen ervaring mee.

en ik dacht alleen leverbaar voor de 50 cc uitvoering met enkele overmaten.

Goede 60 cc zuigers voor gietijzer cylinder kan ik nergens vinden, K-star levert een zuiger die een speling heeft van acht honderdste speling terwijl het 0,04 of eventueel 0,05 mag zijn.

maatvoering (wat op het doosje staat) klopt vaak niet, een zuiger is een preciezie onderdeel en moet vooral in warme toestand perfect passen in een perfecte cylinder.

al het andere aangeboden gietijzer spul behalve zeta vertrouw ik niet, voorbeelden zat hier op het forum mbt vastlopers en andere ellende.

ergste waren die cylinders zonder code............ovaal, conisch, sluiten niet goed aan op zowel de kop als het carter.......gewoon bagger en verder niets.

Noguchi is wel een goed zuigermerk voor yamaha, was hoogstwaarschijnlijk de huisdealer, heb noguchi zuiger uit hun doosje gehaald waar aan de binnenkant yamaha in stond.

wordt alleen vaak aangeboden met één zuigerveer en dat schijnt niet goed te gaan icm een gietijzeren cylinder.

Fizzy (Marc) gaat het wel proberen, ben benieuwd naar zijn ervaringen.
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

koppel schreef:meen mij te herinneren dat Prox ook niet al te best is, heb er zelf geen ervaring mee.


Ik wel, rij er nu al een tijd probleemloos mee rond.
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

ik heb een Zeta cilinder gekocht, en ik denk dat deze niet me een proxx zuiger geleverd was.
Cilinder is momenteel netjes ingereden en geen probleem mee gehad.
Plaats reactie