Nieuwe fs1-liefhebber, enkele beginnersvragen
-
jaine
- Aan het inrijden

- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:48
zeer zeer vriendelijk om mij welkom te heten, danku, ik ben zo veel mogelijk aan het lezen!
Ik ben op zoek naar een 2RU of zo met type maakt niet echt uit, alle fs1's lijken een beetje op elkaar, niet? Maar hij mag er toch vrij origineel uitzien; dwz eentje met een kleurtje, de zwarte caféracer was ik al tegengekomen op de tweedehandssite maar ik had voor mezelf beslist dat het niet mijn eerste oldtimer brommer zou worden.
Inderdaad op zoek naar een fs1 die ingeschreven is als moto zodat ik toch de volle 70 kan rijden
Ik ben op zoek naar een 2RU of zo met type maakt niet echt uit, alle fs1's lijken een beetje op elkaar, niet? Maar hij mag er toch vrij origineel uitzien; dwz eentje met een kleurtje, de zwarte caféracer was ik al tegengekomen op de tweedehandssite maar ik had voor mezelf beslist dat het niet mijn eerste oldtimer brommer zou worden.
Inderdaad op zoek naar een fs1 die ingeschreven is als moto zodat ik toch de volle 70 kan rijden
- BelgMattijs
- 250km gereden

- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
Mijn FS1 2RU uit '86 komt binnenkort (allicht) te koop, ben uit regio Noord-Antwerpen! Ziehier:
Mijn FS1
De bovenste foto is de recentste (een drietal maanden geleden pakt).
Hij rijdt wel mooi (en legaal) 45-50.
Een 50cc als motor wordt inderdaad moeilijk, dan kan je beter uitzien naar een <125cc, die mogen ook met een B-autorijbewijs bestuurd worden.
En welkom op het forum, overigens!
Mijn FS1
De bovenste foto is de recentste (een drietal maanden geleden pakt).
Hij rijdt wel mooi (en legaal) 45-50.
Een 50cc als motor wordt inderdaad moeilijk, dan kan je beter uitzien naar een <125cc, die mogen ook met een B-autorijbewijs bestuurd worden.
En welkom op het forum, overigens!
-
jaine
- Aan het inrijden

- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:48
Na nog wat extra zoeken lijkt het mij het makkelijkste een nederlandse yamaha 2RU te vinden die zich laat inschrijven als moto (in de hoop dat de eigenaar dat wil) en die ik dan invoer naar belgië, een B-rijbewijs heb ik dus dat is zeker en vast geen enkel probleem...
Zijn er dergelijke winkels in nederland die FS1's tweedehands verkopen (lijkt mij nog altijd de simpelste weg om als leek een goede fs1 te vinden) of zal ik dat particulier moeten doen?
Als de FS1 (of ééntje die erop lijkt en rond dezelfde prijsklasse ligt) zou bestaan in 125cc versie zou ik zeker overwegen om die te kopen, maar ik heb er nog geen enkele gevonden (zeker niet waar zo'n goede fora zijn en zoveel wisselstukken verkrijgbaar)
Zijn er dergelijke winkels in nederland die FS1's tweedehands verkopen (lijkt mij nog altijd de simpelste weg om als leek een goede fs1 te vinden) of zal ik dat particulier moeten doen?
Als de FS1 (of ééntje die erop lijkt en rond dezelfde prijsklasse ligt) zou bestaan in 125cc versie zou ik zeker overwegen om die te kopen, maar ik heb er nog geen enkele gevonden (zeker niet waar zo'n goede fora zijn en zoveel wisselstukken verkrijgbaar)
- BelgMattijs
- 250km gereden

- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
Yamaha RS100 of LS100 zijn jaren '70 makelij, zeer mooie dingen! Maar wel 100 cc, geen 125.
Ben zelf ook op zoek naar een 100cc klassieker.
Sites als deze kunnen wel eens handig zijn bij het vinden van modellen: http://www.bikez.com/brand/yamaha_motorcycles.php?page=20&sort=year
Ben zelf ook op zoek naar een 100cc klassieker.
Sites als deze kunnen wel eens handig zijn bij het vinden van modellen: http://www.bikez.com/brand/yamaha_motorcycles.php?page=20&sort=year
- Jeti
- 17500km gereden

- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
jaine schreef:Na nog wat extra zoeken lijkt het mij het makkelijkste een nederlandse yamaha 2RU te vinden die zich laat inschrijven als moto (in de hoop dat de eigenaar dat wil) en die ik dan invoer naar belgië, een B-rijbewijs heb ik dus dat is zeker en vast geen enkel probleem...
Je kunt het proberen, maar weet wel dat het inschrijven als motor wel behoorlijk wat gedoe kost.. Een eigenaar moet dat wel voor je over hebben
* brom moet technisch helemaal in orde zijn en alles wordt gecontroleerd (snelheid, gewicht, geluid (!), banden, remmen, speling overal op etc etc)
* de eigenaar moet ervoor naar de rdw + afspraak maken etc
* je bent er zo een halve dag mee kwijt
* kosten: 153 euro
* Daarna wachten op nieuwe papieren
* Uitvoeren naar BE
* Papieren naar BE opsturen
* Dan kun jij hem invoeren in BE
Dus ALS je al een eigenaar vindt die dat wil doen, kun je rekenen op behoorlijk wat extra kosten. Hij zou niet voor niets een halve dag vrij nemen voor een keuring, en het 100% in orde maken van de brom. Voordeel is wel dat je dan zeker weet dat hij goed is (door die keuring).
-
jaine
- Aan het inrijden

- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:48
De RS100 lijkt mij zeker geen slecht ding, hoeveel cc het is maakt mij niet zo veel uit, het moet alleen die snelheid aankunnen en liefst legaal zijn zodat ik zonder schrik op de baan kan rijden en niet op het fietspad moet!
http://www.tweedehands.nl/motoren/motor ... 00999.html
Alleen vind je er zo weinig over, over de fs1 zijn er massaal veel fora, over de rs100 geen enkele, als er dan iets misgaat is het veel verder zoeken...
http://www.tweedehands.nl/motoren/motor ... 00999.html
Alleen vind je er zo weinig over, over de fs1 zijn er massaal veel fora, over de rs100 geen enkele, als er dan iets misgaat is het veel verder zoeken...
-
Jens36
- 5000km gereden

- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Als het misgaat moet je ook gewoon beginnen hier te zoeken.
Dat "probleem" ga je met elke oldtimer 100/125cc hebben.
Deze is van een kennis van mij:
http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/yama ... 419861.htm
Motorblok is net gereviseerd, nieuwe cilinder + piston... knap ding
Dat "probleem" ga je met elke oldtimer 100/125cc hebben.
Deze is van een kennis van mij:
http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/yama ... 419861.htm
Motorblok is net gereviseerd, nieuwe cilinder + piston... knap ding
- BelgMattijs
- 250km gereden

- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
jaine schreef:De RS100 lijkt mij zeker geen slecht ding, hoeveel cc het is maakt mij niet zo veel uit, het moet alleen die snelheid aankunnen en liefst legaal zijn zodat ik zonder schrik op de baan kan rijden en niet op het fietspad moet!
http://www.tweedehands.nl/motoren/motor ... 00999.html
Alleen vind je er zo weinig over, over de fs1 zijn er massaal veel fora, over de rs100 geen enkele, als er dan iets misgaat is het veel verder zoeken...
Daar ben ik ook op aan het azen, verdorie :p Ik had je geen tips moeten geven :p
Er was nog een andere schitterende RS te koop, maar het zoekertje is al verwijderd
hans.m schreef:@Matthijs, als je fs1 te koop komt, ga je nog iets doen met die uitlaat van die ac? Zo niet, ben zeker geïnteresseerd
Wel, de uitlaat licht nu bij men nonkel om gelast te worden en ik heb ook een andere wartel besteld om hem op mijn FS1 te kunnen monteren. Mocht dit uiteindelijk niet lukken dan weet ik je te vinden!
En mocht het wel lukken, je mag ook altijd je prijs geven en dan zien we wel
-
jaine
- Aan het inrijden

- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 aug 2012, 21:48
Jens36 schreef:Als het misgaat moet je ook gewoon beginnen hier te zoeken.
Dat "probleem" ga je met elke oldtimer 100/125cc hebben.
Deze is van een kennis van mij:
http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/yama ... 419861.htm
Motorblok is net gereviseerd, nieuwe cilinder + piston... knap ding
Ik heb je kennis gebeld maar hij zat in het buitenland. Ik hoop dat hij terugmailt of belt!
Groeten
Jeroen
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
