M'n brommer weer eens in elkaar gezet met als laatste de uitlaat
(vind ik altijd het vervelendste gedeelte) en als hij helemaal klaar is,
onder de middenbok de borgclip voor het rempedaal vinden
borgring van koppeling vergeten te monteren , 120 kilometer van huis kon ik geen kant meer op
dat was in mijn vorige FS1 periode ,1985,
destijds fs1 3e9
nu 3e9 dx
Pas dag ik opeens, hee m'n lichten doen het niet! ik wilde al bijna de voorlamp open draaien, zag ik dat het contactslot pas in de 2e stand i.p.v. 3e stand stond
mijn vinger tot het bot open, en gekneusd + een lichte infectie
schoot uit met het loshalen van een moertje in het carter, moest erg veel kracht zetten en dat batste ineens los. precies op zo'n afgevreesde rand bij een lager, kon mijn scharnieren zien bewegen.
tis nu al weer bijna beter, allen ik kan/mag hem niet buigen nog. officieel.
Auwauwauw !!! Heelt wel weer, maar is erg pijnlijk !
Die shit heb ik ook altijd. Denk ik : pas op ! je vingers ! Knal, bloed, etcetera.
Niet alleen met brommers trouwens. Stanleymessen, kaasschaaf, noem maar op.
Ook zo'n heerlijke:
Als je net hebt gereden ofzo en hij is lekker warm.. je wil je carb er ff afschroeven en je pakt je brommer even vast om de schroef los te draaien want hij staat een beetje wankel, en waar pak je hem vast... bij de uitlaatbocht.. auw 4 verbrande vingers
Hahaha, dit topic is echt zo leuk om te leze, ik ga telkens strijk!!
Had ik overlaatst met m'n RS. Ging m'n voorste band vervangen dus maak ik het wiel los, demonteer de boel maar krijg die stang die door je wiel loopt niet los. Heb er met de moker op ligge kloppe. Een halve bus kruipolie op gespoten en nog absoluut niet willen move...
Wat bleek, er zat nog een boutje in het linkerbeen die dat been samenperste als veiligheid zodat die stang er niet uit zou gaan moest de moer loskomen. Het duurde 45 min. vooralleer ik dat door had
haha okey wat dacht je van deze stap je af net gereden zie je een vlek op je uitlaat ging ik het met me blote hand schoonmaken haha 3 dragen rode vingers gehad, of starten in zijn 1 zetten rijden valt hij uit waarom? ik had de ketting er niet afgehaald of starten terwijl je contactslot nog op 1 staat, of je benzinekraantje open laten staan en later terugkomen plas met benzine onder je brommertje