Goede monteur en winkel gezocht

Alles over de techniek en sleutelen
mats1

Bericht door mats1 »

er zit en snelle FS1 uitlaat onder, de carb had een snelle sproeier, inlaat is on 16mm. Ik dacht dat deze combinatie mij wel iets vooruit zal helpen.
Ik ga nu eens zien wat te doen. Ik hoef er geen 80 mee te kunnen rijden, maar 60/65 lijkt mij wel verstandig om in het verkeer mee te komen.

45 slaat nergens op, ik moet hier permanent fietspad af/ fietspad op, en de vriendelijke autorijders komen dan altijd heeel dichtbij als ik met 45 over de weg rijd.

Ik wil het blokje niet helemaal ombouwen, want het is een originele. Zit wel een nieuwe zuiger in trouwens.

Weet iemand zo de maat sproeier die erin zou moeten zitten?

Dank, grz
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Standaard zit er een 150 sproeier in een 16mm.
Yamaha Sheriff 1981
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Hangt er vanaf welke cilinder eropzit :) Wat staat er langs de zijkant opgeschreven?

Sorry als ik er ergens overlees
mats1

Bericht door mats1 »

2RU staat op de zijkant
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Dan zou een 150 idd goed moeten zijn.
DUS: 2RU met 16mm carbu en spruitstuk , snelle uitlaat en originele kop. Dan zou 60 toch moeten kunnen.
Is de timing van je roterende schijf goed? En staat je ontsteking juist afgesteld? (voorontsteking op +-1,8mm voor bdp)
mats1

Bericht door mats1 »

ik ga er van het weekend weer eens na kijken, eerst een sproeier bestellen, uilaat even eraf en onder de loep nemen, en dan zien we wel verder. Moet zeggen origineel rijdt het ook fijn, maar al mij brommers rijden gewoon 65 on harder..... :)
alvast dank iedereen voor de input.

gr, Mats
mats1

Bericht door mats1 »

OK, ondertussen een heeeeeleboel wijzer geworden. Heb een 2RU cilinder, maar een 3E9 blok eronder. Hier ben ik achter gekomen omdat ik de 2RU op Marktplaats heb gezet

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staat.html

ik vraag mij nu af wat ik het beste kan doen om hem qua cilinder aanpassing harder te laten lopen. Iemand een tip, zonder dat ik hem op moet voeren (wat voor type cilinder zou hier het beste bij passen, en wat voor kop moet ik er dan op zetten?)

Alvast dank en groetjes.

Mats

PS als ik hem gewoon 65 kan laten lopen, gaat hij gelijk weer van MP af. Ik wil geen gezeur met een 60/70 cc kit hebben, dus hij met gewoon met een goede setting deze snelheid halen... :D
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

mats1 schreef:OK, ondertussen een heeeeeleboel wijzer geworden. Heb een 2RU cilinder, maar een 3E9 blok eronder. Hier ben ik achter gekomen omdat ik de 2RU op Marktplaats heb gezet

ik vraag mij nu af wat ik het beste kan doen om hem qua cilinder aanpassing harder te laten lopen. Iemand een tip, zonder dat ik hem op moet voeren (wat voor type cilinder zou hier het beste bij passen, en wat voor kop moet ik er dan op zetten?)

Alvast dank en groetjes.

Mats

PS als ik hem gewoon 65 kan laten lopen, gaat hij gelijk weer van MP af. Ik wil geen gezeur met een 60/70 cc kit hebben, dus hij met gewoon met een goede setting deze snelheid halen... :D

Mij lijkt die prijs erg scherp als alles zoals beschreven in het bericht er op zit, heel mooi 2rutje hoor!!
Ik ben nog opzoek naar een aantal onderdelen, http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... 3D%3D&df=1, ook voor een 2ru... Als je iets heb liggen voor me, PM dan even...
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

mats1 schreef:OK, ondertussen een heeeeeleboel wijzer geworden. Heb een 2RU cilinder, maar een 3E9 blok eronder. Hier ben ik achter gekomen omdat ik de 2RU op Marktplaats heb gezet

Alvast dank en groetjes.

Mats

Wat wil je nu? je brommer verkopen of opvoeren?
Yamaha Sheriff 1981
mats1

Bericht door mats1 »

Opvoeren, zonder een 60 cc of meer eronder te moeten leggen. Ik heb 11 bromfietsen verzekerd, en als er iets gebeurd, en ik heb iets opgevoerds staan, dan ben ik de sjaak. Het liefst wil ik hem niet wegdoen, maar goed, als het opgevoerd kan, dan houd ik hem ook....
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

65 rijden met 50cc is geen probleem.
Yamaha Sheriff 1981
mats1

Bericht door mats1 »

nou, mij lukt het dus niet tot nu toe :?
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

geen 65 met een 50 cc ???? laat "onze "Sam het maar niet horen .
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

bajaboy schreef:geen 65 met een 50 cc ???? laat "onze "Sam het maar niet horen .

Ik denk dat Sam het ook moeilijk heeft om een fs1 65 te laten lopen :mrgreen:
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie