middenbok te krap?
-
- 100km gereden
middenbok
André1503 schreef:Misschien toch een ander type middenbok?
Dat zou kunnen ik heb zeker 2cm speling bij de middenbok en mijn wiel staat nog niet eens helemaal naar achter
Bij de kettingspanners heb ik ongeveer 1 cm
-
- 2000km gereden
Ik heb op mijn 2F2 nu ook 18"-wielen zitten en dat past gewoon. Dus ik vermoed ook dat deze middenbok niet geheel ori is. Ik heb er hier nog een oudje liggen, kun je misschien kijken of die wel past, want die is zeker ori.
Meet even op hoever de middenstang van de bok van de grond af is als ie recht op de bok staat. Ik laat morgen wel even weten wat hier de afstand is. Meten is weten !
Meet even op hoever de middenstang van de bok van de grond af is als ie recht op de bok staat. Ik laat morgen wel even weten wat hier de afstand is. Meten is weten !
-
- 2000km gereden
marco schreef:Met een steppenbalk moet je een gedeelte van de jiffy afslijpen
Aha, daarom heb ik hier een halve bevestigingsplaat van een jiffy. Eventueel mag je die wel hebben, mocht je een jiffy willen monteren.
Ondertussen heb ik de maat opgenomen en ik kom op ongeveer 15,5 cm vanaf de onderkant van de poten tot de onderkant van de middenbuis. Overigens is een 18"-wiel in een standaard achterbrug sowieso krap. Ik kan de wielas niet in de voorste stand zetten omdat anders de band tegen de buis van de achterbrug aanloopt (de buis waar de fietsas doorheen loopt). Ga er maar vanuit dat je middenbok niet voorbij die de buis van de achterbrug mag komen, dan zit je in ieder geval goed.
De middenbok die je nu hebt gemonteerd is duidelijk imi. Zelfs het stangetje waaraan de veer zit is veel te lang. Eventueel heb ik nog een redelijke middenbok, alleen de voetjes hebben wat aandacht nodig omdat die wat slijtage vertonen. Mag je zo hebben.
-
- 2000km gereden
André1503 schreef:luitjes,
Bedankt voor de info!
Vandaag nog geen tijd gehad om te meten, maar de huidige bok gaat er zeker onder vandaan. Ik denk nog even na over je vriendelijke aanbod.
Misschien wordt het toch wel de jiffy, die staat best stoer maar is ook wel weer wat instabieler denk ik.
Op zich zal die jiffy met 18"-wielen niet zo instabiel zijn zolang de bevestiging aan het frame maar goed is. Mocht hij te rechtop staan kun je altijd de jiffy zelf wat krommer maken.