Lekkend darmpje bij carburateur
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
Zucht. Heb het aangedurfd om deze avond met de brommer naar men werk te gaan (werk als afwasser in een brasserie
), en tot daar gaan was geen probleem, integendeel. Hij ging mooi in toeren en haalde een vlotte 50 km/u.
Heb om 1 uur gedaan, start mijn brommer (na een drietal keer kicken met choke) om naar huis te gaan, rij 3 meter, val stil en krijg dat spel met geen stokken meer in gang gelopen/getrapt.
Dat werd dus nog een fijne nachtwandeling naast de brommer
Balen!!

Heb om 1 uur gedaan, start mijn brommer (na een drietal keer kicken met choke) om naar huis te gaan, rij 3 meter, val stil en krijg dat spel met geen stokken meer in gang gelopen/getrapt.
Dat werd dus nog een fijne nachtwandeling naast de brommer

-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Daar wordt je niet blij van natuurlijk!
Zou toch es je kraantje nazien op verstoppingen dan...
En carb nog es volledig kuisen en sproeier uitblazen en effe posten welke maat je erin hebt!

Zou toch es je kraantje nazien op verstoppingen dan...

En carb nog es volledig kuisen en sproeier uitblazen en effe posten welke maat je erin hebt!
Laatst gewijzigd door the_destroyers op 15 apr 2012, 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
Heb net mijn benzinekraan geïnspecteerd, en deze ziet er zo uit:
[img][img]http://i41.tinypic.com/29vfggw.jpg[/img][/img]
Zoals je ziet is er maar 1 staafje, en normaal gezien zijn dat er 2, toch? Althans, de kranen op fs1parts hebben er 2...
En dat staafje is niet van metaal, maar van plastiek.
En nu heb ik het geval wel losgekregen, maar wat moet ik nu eigenlijk juist kuisen?
Alvast bedankt!!
[img][img]http://i41.tinypic.com/29vfggw.jpg[/img][/img]
Zoals je ziet is er maar 1 staafje, en normaal gezien zijn dat er 2, toch? Althans, de kranen op fs1parts hebben er 2...
En dat staafje is niet van metaal, maar van plastiek.
En nu heb ik het geval wel losgekregen, maar wat moet ik nu eigenlijk juist kuisen?

Alvast bedankt!!
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
Heb nochtans altijd zonder problemen op reserve kunnen rijden! Als mijn benzine bijna op was en ik niet meer op de 'gewone' stand kon rijden, werkte reserve uitstekend, kon ik nog zo'n 10 kilometer mee doen dan...
Ik zal eens naar de brommerboer achter men hoek rijden dan, die heeft er hopelijk nog een liggen...
Ik zal eens naar de brommerboer achter men hoek rijden dan, die heeft er hopelijk nog een liggen...
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
BelgMattijs schreef:Heb nochtans altijd zonder problemen op reserve kunnen rijden! Als mijn benzine bijna op was en ik niet meer op de 'gewone' stand kon rijden, werkte reserve uitstekend, kon ik nog zo'n 10 kilometer mee doen dan...
Ik zal eens naar de brommerboer achter men hoek rijden dan, die heeft er hopelijk nog een liggen...
Ja dom van me, dat kan zeker.
Maar dat reservebuisje (dat bij jou ontbreekt) is tevens ook een soort van filtertje (is geen gewoon buisje zoals het andere).
Dus dan kan er geen vuil in de carb komen dat vanonder in de tank ligt.
Het zou kunnen dat er nu wel vuil in je carb zit, waardoor die vorige keer ook opeens ermee ophielt en ervoor goed reed.
Beter effe een nieuwtje halen en de carb volledig openhalen en alles doorblazen en schoonmaken!
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
BelgMattijs schreef:Ik heb ook effe mijn hoofdsproeier gecheckt, en als ik me niet vergis staat daar "110" op (op de sproeirhouder). Kan dat? :p
Elke setup zit erop?
je moet kijken op de sproeier zelf, vaak kijkt men op de sproeierhouder zelf.
De sproeier is nummer 3 op de carbtekening bij deze link:
http://www.fs1forum.com/Partslist1975.html
Je sproeiergroote staat er vanonder op.

- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
Miljaar, ik ben naar de garagist geweest en die zei dat het normaal was dat er maar 1 buisje in de naftkraan zit. Ik heb er dus geen nieuw gekocht, want hij vroeg of de naft er nog vlot doorstroomt en dat is zeker het geval (heb de naft daarlangs afgetapt).
Hij had me gevraagd om te checken of de bougie nog vonkt. Ik test dat thuis, dat is niet het geval, ga dus een nieuwe bougie kopen en mijn brommer start van de eerste keer
ik had me daar mooi 3 uur tijd kunnen besparen door gewoon dat als eerste te testen, maar bon!
Ik heb nog geen testrit kunnen doen, want het is hier (belachelijk hard) aan het regenen.
Ik denk wel dat hij nog steeds niet loopt zoals zou moeten, maar dat laat ik dan wel weten als ik het heb kunnen testen.
En nog iets: de carburateur lekt heel hard via de ontluchting (zoals op de foto in men eerste post)
Hoe zou ik dat kunnen verhelpen?
Hij had me gevraagd om te checken of de bougie nog vonkt. Ik test dat thuis, dat is niet het geval, ga dus een nieuwe bougie kopen en mijn brommer start van de eerste keer

Ik heb nog geen testrit kunnen doen, want het is hier (belachelijk hard) aan het regenen.
Ik denk wel dat hij nog steeds niet loopt zoals zou moeten, maar dat laat ik dan wel weten als ik het heb kunnen testen.
En nog iets: de carburateur lekt heel hard via de ontluchting (zoals op de foto in men eerste post)

-
- 1250km gereden
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
- Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
- BelgMattijs
- 250km gereden
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:06
- Locatie: Stabroek, Noord Antwerpen
NIX schreef:http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5195
En het staat gewoon al op het board, he?
Gewoon helemaal niet aan gedacht (Als je het over de "standaard zaken" hebt).
Ik heb nu eenmaal totaal geen technische opleiding gehad, nooit van men leven, en kom ook niet uit een familie met motorliefhebbers. Dus de meeste termen die daar beschreven staan zijn Chinees voor mij. Ik ben zelf gewoon een liefhebber van oude brommers (en motoren), en gezien hun leeftijd is daar vaak iets mis mee. Vroeger ging ik daarvoor meteen naar de garagist, maar omdat dat zoveel geld begon te kosten probeer ik nu zoveel mogelijk zelf te doen. Helaas zonder al te veel succes, zo blijkt.