Wat verder nog te doen?

Alles over de techniek en sleutelen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.


:lol: kom ik aanzetten met twéé hoge lol
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Laars schreef:Dus.................. :roll:



Als je snel wil moet er een andere pijp op.
ik ga er van uit dat alles goed is dus ook je wiel lagers.
of zitten de oude er nog ik van 1970 :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik heb al fs1s geweten waar dat een tien per uur verschil maakte.. dus vond het geen slechte vraag?

ook die schijfremmen zijn soms snoepers..


heb je een ori contactpunt steken?
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:
NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.


:lol: kom ik aanzetten met twéé hoge lol


jij moet een geknepen t pijp hebben. anders kan niet
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:shift:




eigenlijk zou ik es een enkele hoge moeten 'doen' hé..
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Eigenlijk moet er een exsamsie op :wink:
ik heb nog niet beter gehad lul :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:D sniet voor niks dat die niet te koop is hé :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

ginofs1 schreef:
Laars schreef:Dus.................. :roll:



Als je snel wil moet er een andere pijp op.
ik ga er van uit dat alles goed is dus ook je wiel lagers.
of zitten de oude er nog ik van 1970 :lol:


1969 :roll:
Ze draaien nog steeds de goeie kant op...alleen niet hard genoeg :wink:


YamaSam schreef:ik heb al fs1s geweten waar dat een tien per uur verschil maakte.. dus vond het geen slechte vraag?

ook die schijfremmen zijn soms snoepers..


heb je een ori contactpunt steken?


CDI Gino's shop
1978 chroom 60 cc
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

sommige banden zijn ook "remmers", of versleten ketting/tandwielen, wielen die flinke slagen hebben, niet rond zijn
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

koppel schreef:sommige banden zijn ook "remmers", of versleten ketting/tandwielen, wielen die flinke slagen hebben, niet rond zijn


Ik heb wel een heel lichte slag in het achterwiel wat er niet uit te krijgen is.
Zou dat zoveel invloed hebben :?:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb nu al 2 mensen hun tandwieldragerlager laten vervangen wat een compleet andere brommer opleverde. Je moet niets aannemen, je moet het bekijken en kritisch zijn. Dus geen partsthrowing, wat goed is kun je gewoon laten zitten. Je moet alleen weten wat goed is. Ketting, tandwielen, zijn ze mooi in lijn, lagers, remmen, bandenspanning, etc.

Een klein slagje zou zo goed als niets moeten uitmaken.

Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen met hun poot op de achterrem reden. Duurde even voor ik het zag.
Kijk eerst even in de FAQ.
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Ja, kan soms aan iets heel niet voor de handliggends liggen.

Maar ik zou eerst eens een lage dikke pijp proberen. Elders op het internet heb ik ooit iemand iets over die hoge pijpen zien schrijven. Dat die niet echt snel was.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

YamaSam schreef:
NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.


:lol: kom ik aanzetten met twéé hoge lol


:baas:
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

joscabrio schreef:Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.


NIX en Jos, bedankt voor de tip(s).
Mooi iets voor de aankomende winter.
Vandaag 82 km/uur windje mee en wind tegen 60-62.
Denk ook maar eens om een kg of 10 af te vallen :roll:
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie