Ik heb nu al 2 mensen hun tandwieldragerlager laten vervangen wat een compleet andere brommer opleverde. Je moet niets aannemen, je moet het bekijken en kritisch zijn. Dus geen partsthrowing, wat goed is kun je gewoon laten zitten. Je moet alleen weten wat goed is. Ketting, tandwielen, zijn ze mooi in lijn, lagers, remmen, bandenspanning, etc.
Een klein slagje zou zo goed als niets moeten uitmaken.
Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen met hun poot op de achterrem reden. Duurde even voor ik het zag.
Ja, kan soms aan iets heel niet voor de handliggends liggen.
Maar ik zou eerst eens een lage dikke pijp proberen. Elders op het internet heb ik ooit iemand iets over die hoge pijpen zien schrijven. Dat die niet echt snel was.
Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
joscabrio schreef:Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel. Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken. Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond. maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen. mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is. als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling. bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.
NIX en Jos, bedankt voor de tip(s).
Mooi iets voor de aankomende winter.
Vandaag 82 km/uur windje mee en wind tegen 60-62.
Denk ook maar eens om een kg of 10 af te vallen