NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.
Wat verder nog te doen?
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
ginofs1
- Tombo is mijn testpiloot

- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Laars schreef:Dus..................
Als je snel wil moet er een andere pijp op.
ik ga er van uit dat alles goed is dus ook je wiel lagers.
of zitten de oude er nog ik van 1970
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
ginofs1
- Tombo is mijn testpiloot

- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
YamaSam schreef:NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.
kom ik aanzetten met twéé hoge lol
jij moet een geknepen t pijp hebben. anders kan niet
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
ginofs1
- Tombo is mijn testpiloot

- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Eigenlijk moet er een exsamsie op
ik heb nog niet beter gehad lul
ik heb nog niet beter gehad lul
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
Laars
- 2500km gereden

- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
ginofs1 schreef:Laars schreef:Dus..................
Als je snel wil moet er een andere pijp op.
ik ga er van uit dat alles goed is dus ook je wiel lagers.
of zitten de oude er nog ik van 1970
1969
Ze draaien nog steeds de goeie kant op...alleen niet hard genoeg
YamaSam schreef:ik heb al fs1s geweten waar dat een tien per uur verschil maakte.. dus vond het geen slechte vraag?
ook die schijfremmen zijn soms snoepers..
heb je een ori contactpunt steken?
CDI Gino's shop
1978 chroom 60 cc
-
Laars
- 2500km gereden

- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10840
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Ik heb nu al 2 mensen hun tandwieldragerlager laten vervangen wat een compleet andere brommer opleverde. Je moet niets aannemen, je moet het bekijken en kritisch zijn. Dus geen partsthrowing, wat goed is kun je gewoon laten zitten. Je moet alleen weten wat goed is. Ketting, tandwielen, zijn ze mooi in lijn, lagers, remmen, bandenspanning, etc.
Een klein slagje zou zo goed als niets moeten uitmaken.
Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen met hun poot op de achterrem reden. Duurde even voor ik het zag.
Een klein slagje zou zo goed als niets moeten uitmaken.
Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen met hun poot op de achterrem reden. Duurde even voor ik het zag.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
-
fs1man
- 2500km gereden

- Berichten: 3863
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
Laars
- 2500km gereden

- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
joscabrio schreef:Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.
NIX en Jos, bedankt voor de tip(s).
Mooi iets voor de aankomende winter.
Vandaag 82 km/uur windje mee en wind tegen 60-62.
Denk ook maar eens om een kg of 10 af te vallen
1978 chroom 60 cc

