is je bougiedop nog wel goed, kan soms zijn dat het daarbinnenin dolgetrilt is, of dat de aansluiting tussen dop en kabel slecht geworden is. Overigens is het zo dat een bougie die een vonk geeft anders kan reageren zodra je hem in de kop schroeft dit ivm de opgebouwde compressie. spuit anders eens wat remmenreiniger langs de draad van de pet zodat de bougie goed contact maakt met de pet. anders weet ik het ook niet meer en moet je mischien jezelf even ontladen!!
Tombo schreef:Een NGK is net zo betrouwbaar als een Bosch/Champion/</insert>
Bosch loopt niet lekker bij FS1's. Ik heb er geen verklaring voor en champions zijn echt bagger qua kwaliteit. Ik heb toch het liefst NGK en dan maar af en toe een slechte ertussen.
Ik had al zo,n vermoeden laars. Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul, warmtegraad is wel van belang. Zoals je gemerkt hebt is het contact wat je er mee maakt belangrijk. Ikzelf vind bougiedoppen met een aansluiting voor dat ronde hulsje wat er opgeschroefd zit ook veel beter dan die andere, je hebt dan namelijk veel meer contactomtrek en hij gaat makkelijker los (je trekt de zaak minder vlug kapot. succes ermee.
gaserop schreef:Ik had al zo,n vermoeden laars. Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul, warmtegraad is wel van belang. Zoals je gemerkt hebt is het contact wat je er mee maakt belangrijk. Ikzelf vind bougiedoppen met een aansluiting voor dat ronde hulsje wat er opgeschroefd zit ook veel beter dan die andere, je hebt dan namelijk veel meer contactomtrek en hij gaat makkelijker los (je trekt de zaak minder vlug kapot. succes ermee.