Mysterie?????

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

koppel schreef:daarom gebruik ik geen NGK, minste wat je van een bougie mag verwachten is dat ie vonkt...


Ngk bougies zijn gewoon goed heb ik nog nooit problemen mee gehad in 12 jaar tijd.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:heb je al es de vonkbrug getest zonder bougiedop? zo gewoon kijken hoeveel cm's de vonk overbrugt?

tenzij op die ene bougie wél het dopje geschroefd zit, kan ik verder niets bedenken buiten een zwakke vonk..?


Bougiedop eraf gedraaid. Spijkertje ingedraaid en een knetterende blauwe vonk over wel 1 cm tussen spijker en cilinder.
Dus daar ligt het niet aan :roll:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Volgens mij hebben bougies gewoon een hekel aan je :D
Yamaha Sheriff 1981
gaserop

Bericht door gaserop »

is je bougiedop nog wel goed, kan soms zijn dat het daarbinnenin dolgetrilt is, of dat de aansluiting tussen dop en kabel slecht geworden is. Overigens is het zo dat een bougie die een vonk geeft anders kan reageren zodra je hem in de kop schroeft dit ivm de opgebouwde compressie. spuit anders eens wat remmenreiniger langs de draad van de pet zodat de bougie goed contact maakt met de pet. anders weet ik het ook niet meer en moet je mischien jezelf even ontladen!!
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

marco schreef:Volgens mij hebben bougies gewoon een hekel aan je :D


:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Tombo schreef:Een NGK is net zo betrouwbaar als een Bosch/Champion/</insert>


Bosch loopt niet lekker bij FS1's. Ik heb er geen verklaring voor en champions zijn echt bagger qua kwaliteit. Ik heb toch het liefst NGK en dan maar af en toe een slechte ertussen.
Kijk eerst even in de FAQ.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

arashi denso heb ik vooralsnog geen problemen mee gehad, ngk wel
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Wimmel O schreef:arashi denso heb ik vooralsnog geen problemen mee gehad, ngk wel


Iedereen heeft zo zijn eigen ervaring hiermee, ieder zijn eigen voorkeur :roll:
rolladriver
100km gereden
100km gereden
Berichten: 144
Lid geworden op: 08 mar 2009, 16:54
Locatie: bemmel

Bericht door rolladriver »

ik heb goed ervaring met ngk all 25 jaar op de auto of brommer :)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

mijn fs1 loopt goed op zowat alle bougies, toch is er wel verschil.

de flandria loopt bijv heel onregelmatig met ngk en heel mooi met bosch
Arnoute

Bericht door Arnoute »

voor flandria is champion normaal zeer goed
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Waarschijnlijk een wispelturige bougiedop aansluiting.

Heb een stuk van de kabel afgeknipt en de bougiedop weer vastgezet.
Geen centje pijn meer.

:close:
1978 chroom 60 cc
gaserop

Bericht door gaserop »

Ik had al zo,n vermoeden laars. Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul, warmtegraad is wel van belang. Zoals je gemerkt hebt is het contact wat je er mee maakt belangrijk. Ikzelf vind bougiedoppen met een aansluiting voor dat ronde hulsje wat er opgeschroefd zit ook veel beter dan die andere, je hebt dan namelijk veel meer contactomtrek en hij gaat makkelijker los (je trekt de zaak minder vlug kapot. succes ermee.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

gaserop schreef:Ik had al zo,n vermoeden laars. Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul, warmtegraad is wel van belang. Zoals je gemerkt hebt is het contact wat je er mee maakt belangrijk. Ikzelf vind bougiedoppen met een aansluiting voor dat ronde hulsje wat er opgeschroefd zit ook veel beter dan die andere, je hebt dan namelijk veel meer contactomtrek en hij gaat makkelijker los (je trekt de zaak minder vlug kapot. succes ermee.



Thnxz :D
1978 chroom 60 cc
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

gaserop schreef:Dat van al die merken welke wel en welke niet goed zou zijn is allemaal flauwekul


Nietus :P
Plaats reactie