
Hrm, iemand tips? fs1 start niet
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05
Nou ik hem mijn kickstarter gefixt (nieuw asje) zodat ik niet heel de buurt door hoef te rennen/lopen om de brommer aan te proberen te lopen, dat scheelt weer. Heb ook een bus startpilot gehaald en ben weer aan de gang gegaan.
Heb de contactpunten voor de zekerheid nog even vervangen, en de cilinderkop er even afgehaald om de zuiger mooi schoon te maken (had er ooit wat olie in gedaan omdat ik hem toen lang weg had gezet dus hij was een beetje bruinig)
Bij het terugdraaien van de draadeindes heb ik er nu alleen 1tje net dol gedraaid dus daar zal ik een helicoil voor in het blok moeten maken jammergenoeg.
Nouja, daarvoor en daarna nog niet starten he. Ik heb gisteravond welgeteld 1 keer WEL wat gehad en dat was nadat ik startpilot had gespoten. Mijn gas stond nog wat open erbij dus hij wilde even wat toeren maken en hield toen op (en deed het daarna weel als vanouds niet)
Ik denk omdat hij eventjes wel startte dat dat compressieverhaal wel in orde is maar denk aan:
-te zwakke vonk
-carburateur staat helemaal fout
Ik heb dat schroefje bij de luchtinlaat helemaal dichtgedraaid en daarna 1,5 slag eruit gedaan. Hoe moet de stationair steller ongeveer staan als basisstand?
Hoe kan ik herkennen of ik een goede vonk heb?
Hij is blauw maarja, wat is goed...
Ik heb wel een plaatje van het forum gehaald met hoe mijn ontstekingsspoel er ook ongeveer uitziet, is dat normaal? (De linker dus die wat warrig eruitziet)

Heb de contactpunten voor de zekerheid nog even vervangen, en de cilinderkop er even afgehaald om de zuiger mooi schoon te maken (had er ooit wat olie in gedaan omdat ik hem toen lang weg had gezet dus hij was een beetje bruinig)
Bij het terugdraaien van de draadeindes heb ik er nu alleen 1tje net dol gedraaid dus daar zal ik een helicoil voor in het blok moeten maken jammergenoeg.
Nouja, daarvoor en daarna nog niet starten he. Ik heb gisteravond welgeteld 1 keer WEL wat gehad en dat was nadat ik startpilot had gespoten. Mijn gas stond nog wat open erbij dus hij wilde even wat toeren maken en hield toen op (en deed het daarna weel als vanouds niet)
Ik denk omdat hij eventjes wel startte dat dat compressieverhaal wel in orde is maar denk aan:
-te zwakke vonk
-carburateur staat helemaal fout
Ik heb dat schroefje bij de luchtinlaat helemaal dichtgedraaid en daarna 1,5 slag eruit gedaan. Hoe moet de stationair steller ongeveer staan als basisstand?
Hoe kan ik herkennen of ik een goede vonk heb?
Hij is blauw maarja, wat is goed...
Ik heb wel een plaatje van het forum gehaald met hoe mijn ontstekingsspoel er ook ongeveer uitziet, is dat normaal? (De linker dus die wat warrig eruitziet)

-
- 100km gereden
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 13 okt 2009, 21:05