race krukas
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
omdat de krukas gevuld is, is ook het carter volume kleiner.
hier door word er met onze 50cc sterker aan de carb gezogen en harder de cilinder in geperst.
er zijn dus betere resultaten te bereiken.
de kruk wangen zijn gevuld en de drijfstang gepolijst dus ook nog een voordeel met weerstand.
en een gepolijste stang zal minder snel breken.
dus kortom: kan snellen lopen en meer toeren maken (mits in top conditie)
hier door word er met onze 50cc sterker aan de carb gezogen en harder de cilinder in geperst.
er zijn dus betere resultaten te bereiken.
de kruk wangen zijn gevuld en de drijfstang gepolijst dus ook nog een voordeel met weerstand.
en een gepolijste stang zal minder snel breken.
dus kortom: kan snellen lopen en meer toeren maken (mits in top conditie)
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
@ koppel
de krukas is inderaad een k-star en geschikt voor schijf blok
ik heb hem al een tijdje geleden bij peter kempe gekocht
de prestaties weet ik niet, heb hem nog niet getest
maar ik verwacht er niet te veel van
een goede rechte krukas is het belangrijkste
de krukas is inderaad een k-star en geschikt voor schijf blok
ik heb hem al een tijdje geleden bij peter kempe gekocht
de prestaties weet ik niet, heb hem nog niet getest
maar ik verwacht er niet te veel van
een goede rechte krukas is het belangrijkste
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
almere stunt nu met volle race krukas op MP
100 euro.....................lijkt precies op K-Star, alleen nu een ander doosje
http://link.marktplaats.nl/269992638
100 euro.....................lijkt precies op K-Star, alleen nu een ander doosje
http://link.marktplaats.nl/269992638
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2158
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
koppel schreef:almere stunt nu met volle race krukas op MP
100 euro.....................lijkt precies op K-Star, alleen nu een ander doosje
http://link.marktplaats.nl/269992638
dat is de zelfde zover ik kan zien, bij mij (k-star) staat er precies het zelfde logo op de drijfstang
@twowheeler
K-star leverd gewoon goedkope immi delen + wat ''snelle'' cilinders, en die zijn net wat beter afgewerkt dan andere immi onderdelen
die cilinderkoppen bijvoorbeeld zijn veel mooier afgewerkt, dan de andere immi koppen uit een merkloos doosje
maar het klinkt niet zo goed als: allus Malossi MHR

https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
thanx !
dan ga ik 'm halen, wellicht vraag ik eens aan Gino of hij de snelle krukas nog eens kan beoordelen op slingering en onbalans.
ga een powerblokje bouwen met combinatie van snel en beproefd spul, volle krukas, hpi, alu 60 cc, 20 mm mikuni met dito spruitstuk, aangepaste schijf en carterdoorlaat, gewoon lage uitlaat eronder.
hoeft niet supersnel, als ie maar veel kracht heeft, heb nog een nieuwe koppeling liggen, hopelijk kan die het aan.
dan ga ik 'm halen, wellicht vraag ik eens aan Gino of hij de snelle krukas nog eens kan beoordelen op slingering en onbalans.
ga een powerblokje bouwen met combinatie van snel en beproefd spul, volle krukas, hpi, alu 60 cc, 20 mm mikuni met dito spruitstuk, aangepaste schijf en carterdoorlaat, gewoon lage uitlaat eronder.
hoeft niet supersnel, als ie maar veel kracht heeft, heb nog een nieuwe koppeling liggen, hopelijk kan die het aan.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

[img=http://img196.imageshack.us/img196/3559/tnt1m.th.jpg]
zit wat te hannussen met foto, sorry voor forumvervuiling
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Ik twijfel toch aan die HPI hoor...
Qua prestaties zal het uiteraard een verbetering zijn, maar er is wel 1 groot nadeel namelijk onbalans van de krukas en daar staat precies niemand bij stil
Bij een standaard FS1 heb je aan één zijde het vliegwiel en daar staat tegenover aan de andere zijde het koppelingshuis.
Dit zorgt voor qua gewicht een mooie balans bij een HPI is dit echter niet zo...en daardoor gaan je krukaslagers feller slijten volgens mij.
Correct me if I'm wrong (de tuner-specialisten GinoFS1,YamaSam,...heb ik nog nooit hierover iets weten te zeggen).
Misschien weer wat nieuwe stof om over na te denken?
Ik zelf wou ook een HPI kopen tot ik hier bij stil stond
en nu twijfel ik uiteraard.
Qua prestaties zal het uiteraard een verbetering zijn, maar er is wel 1 groot nadeel namelijk onbalans van de krukas en daar staat precies niemand bij stil

Bij een standaard FS1 heb je aan één zijde het vliegwiel en daar staat tegenover aan de andere zijde het koppelingshuis.
Dit zorgt voor qua gewicht een mooie balans bij een HPI is dit echter niet zo...en daardoor gaan je krukaslagers feller slijten volgens mij.
Correct me if I'm wrong (de tuner-specialisten GinoFS1,YamaSam,...heb ik nog nooit hierover iets weten te zeggen).
Misschien weer wat nieuwe stof om over na te denken?
Ik zelf wou ook een HPI kopen tot ik hier bij stil stond
