Moet me toch van het hart

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Er wordt helaas door sommige mensen niet met hart en ziel op gebouwd en hebben er geen historie mee, wat ik wel jammer vindt, en wordt alleen voor de opbrengst gedaan :cry:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Niels: Ik denk ook niet dat het wijs is een komplete fs1 met delen uit Almere, ik ben er ondertussen wel achter dat je er vaak het dubbele afrekend dan bij andere internet shops.
Onderdelen verzamelen voor eigen gebruik is ook normaal denk ik, net als reserve onderdelen.
Het is gewoon een feit dat het steeds moeilijker word ze te krijgen.

Het is inderdaad ook een verschil of je een band uit het verleden hebt met de fs1 of niet als je gaat restaureren.
Ik zie dat hier ook best wat jongeren zitten, die met de fs1 tjes uit de seventies geen ervaringen hebben, maar ook best orgineel willen.
Maar omdat er eigenlijk alleen de folders zijn, daar staan vaak ook nog niet eens de nederlandse uitvoeringen in.
Dan is het vaak wat lastiger om te zien wat was orgineel en wat niet.
Het is dan sneu als die een brommer voor veel geld kopen, waar de helft imi van is.
Martijn

Bericht door Martijn »

Goddank heb ik mijn toen al niet originele belg gekocht voor 475 E, is gewoon naar eigensmaak opgebouwd(L)
geo

Bericht door geo »

Tombo schreef:Iedereen verstaat weer wat anders onder restaureren, opknappen of reviseren, dat is denk ik het grootste probleem ;)

@Tombo
Restaureren: in de vroegere toestand herstellen.
Opknappen: knapper maken, in betere toestand brengen.
Revisere: het geheel nazien van een motor, met vervanging van alle versleten onderdelen.
:prof: volgens van Dale

Feit is dat een opknapbeurtje al snel als een restauratie (verkocht) bekeken wordt, en een verbeunbeurt als een opknapbeurt, en dat het vervangen van een ontstekingskaars een revisie van een motor is.

@Niels
Waarom moet hier weer enkel Almere bijgesleurd worden. In Spankeren, Hilversum, Dedemsvaart enz..., wordt er evenzeer geld verdient op de rug van de arme fs1 liefhebber. :twisted:
Laatst gewijzigd door geo op 29 nov 2008, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Omdat het gewoon een feit is dat die duurder zijn als jmpb
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik moet zeggen dat als je wat bij john haalt het echt geen rib uit je lijf is hoor. Die man vraagt echt redelijke prijzen. Zo'n setje rubbers voor je remklauw + zuigertje ervoor = 20 E

Heb het dikwijls voor veel meer zien aangeboden.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Met de stelling van Jos ben ik het in essentie wel eens.
natuurlijk valt er vooreen ieder wel iets te duscussieren over waar een punt
of komma moet staan, oftewel, hoe beleef je het en hoe ervaar je het.

Helaas zitten er ook grote verschillen tussen een aantal dealers
van onderdelen. Als deze dealers de prijzen van onderdelen (kunstmatig)
hoog houden stijgt automatisch de prijs van de particuliere handel mee,
tot het soms absurde aan toe.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

geo schreef:@Niels
Waarom moet hier weer enkel Almere bijgesleurd worden. In Spankeren, Hilversum, Dedemsvaart enz..., wordt er evenzeer geld verdient op de rug van de arme fs1 liefhebber.

Het was meer om maar een voorbeeld te noemen, er zijn er inderdaad zat...
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

fs-ael schreef:en nee die komt nooit meer te koop
edje

Bericht door edje »

volgens mij moet iedereen nog altijd zelf weten wat hij met zijn fs1 doet :wink: ik heb er ook een boel immitatie onderdelen op zitten (zelfs kreidler immitatie :shock: ) maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik hem niet heb opgebouwd voor de hobby en het plezier :wink:
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Je brommer mag er knap uit zien met immi onderdelen. Zo'n immi spatbord is helemaal niet lelijk plus niet iedereen heeft ook het geld om orginele onderdelen te halen. Prijs kwaliteit verhoudingen vallen dan ook mee.....
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

interessante discussie..... :roll:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij/zij met de yamaha doet, wat ik mooi vind kan de rest van de wereld wel lelijk vinden.
Maar daar gaat het niet om het gaat erom dat de prijzen voor opgeknapte fs1 tjes gewoon veel te hoog zijn en dat er dan gesproken word van een restauratie.
edje

Bericht door edje »

tja wie bepaald dat de prijzen te hoog zijn he, gek nr 1 vraagt de prijs, en gek nr 2 betaald hem :lol: :wink: dat is gewoon het vraag en aanbod verhaal :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Immi zundapp op mijn moped, zometeen een rd50mx vork + remklauw, een dtr ontsteking met een aerox cdi. Maar wel een ori voorspat (L)
Plaats reactie