
Moet me toch van het hart
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Niels: Ik denk ook niet dat het wijs is een komplete fs1 met delen uit Almere, ik ben er ondertussen wel achter dat je er vaak het dubbele afrekend dan bij andere internet shops.
Onderdelen verzamelen voor eigen gebruik is ook normaal denk ik, net als reserve onderdelen.
Het is gewoon een feit dat het steeds moeilijker word ze te krijgen.
Het is inderdaad ook een verschil of je een band uit het verleden hebt met de fs1 of niet als je gaat restaureren.
Ik zie dat hier ook best wat jongeren zitten, die met de fs1 tjes uit de seventies geen ervaringen hebben, maar ook best orgineel willen.
Maar omdat er eigenlijk alleen de folders zijn, daar staan vaak ook nog niet eens de nederlandse uitvoeringen in.
Dan is het vaak wat lastiger om te zien wat was orgineel en wat niet.
Het is dan sneu als die een brommer voor veel geld kopen, waar de helft imi van is.
Onderdelen verzamelen voor eigen gebruik is ook normaal denk ik, net als reserve onderdelen.
Het is gewoon een feit dat het steeds moeilijker word ze te krijgen.
Het is inderdaad ook een verschil of je een band uit het verleden hebt met de fs1 of niet als je gaat restaureren.
Ik zie dat hier ook best wat jongeren zitten, die met de fs1 tjes uit de seventies geen ervaringen hebben, maar ook best orgineel willen.
Maar omdat er eigenlijk alleen de folders zijn, daar staan vaak ook nog niet eens de nederlandse uitvoeringen in.
Dan is het vaak wat lastiger om te zien wat was orgineel en wat niet.
Het is dan sneu als die een brommer voor veel geld kopen, waar de helft imi van is.
Tombo schreef:Iedereen verstaat weer wat anders onder restaureren, opknappen of reviseren, dat is denk ik het grootste probleem
@Tombo
Restaureren: in de vroegere toestand herstellen.
Opknappen: knapper maken, in betere toestand brengen.
Revisere: het geheel nazien van een motor, met vervanging van alle versleten onderdelen.

Feit is dat een opknapbeurtje al snel als een restauratie (verkocht) bekeken wordt, en een verbeunbeurt als een opknapbeurt, en dat het vervangen van een ontstekingskaars een revisie van een motor is.
@Niels
Waarom moet hier weer enkel Almere bijgesleurd worden. In Spankeren, Hilversum, Dedemsvaart enz..., wordt er evenzeer geld verdient op de rug van de arme fs1 liefhebber.

Laatst gewijzigd door geo op 29 nov 2008, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Met de stelling van Jos ben ik het in essentie wel eens.
natuurlijk valt er vooreen ieder wel iets te duscussieren over waar een punt
of komma moet staan, oftewel, hoe beleef je het en hoe ervaar je het.
Helaas zitten er ook grote verschillen tussen een aantal dealers
van onderdelen. Als deze dealers de prijzen van onderdelen (kunstmatig)
hoog houden stijgt automatisch de prijs van de particuliere handel mee,
tot het soms absurde aan toe.
natuurlijk valt er vooreen ieder wel iets te duscussieren over waar een punt
of komma moet staan, oftewel, hoe beleef je het en hoe ervaar je het.
Helaas zitten er ook grote verschillen tussen een aantal dealers
van onderdelen. Als deze dealers de prijzen van onderdelen (kunstmatig)
hoog houden stijgt automatisch de prijs van de particuliere handel mee,
tot het soms absurde aan toe.
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31