Ruudsjuh schreef:En dan is er nog de kwestie; wat is veel geld om een bromfiets te restaureren/klaar te maken
Dat is relatief. De één vind het veel geld om bijv. een totaal van €2000 tot €2500 te besteden aan het restaureren van een brommer, de ander niet. Het is maar hoeveel geld je er voor over hebt!
Ruudsjuh schreef:En dan is er nog de kwestie; wat is veel geld om een bromfiets te restaureren/klaar te maken
Dat is relatief. De één vind het veel geld om bijv. een totaal van €2000 tot €2500 te besteden aan het restaureren van een brommer, de ander niet. Het is maar hoeveel geld je er voor over hebt!
Idd! Als ik zie wat ik al wel niet voor geld in de GS gestoken had daar denk ik meestal maar niet over na
Hoever kom je met 4000 euro inc. aanschaf? Als het meer zou gaan kosten dan moet mijn 1j5 de deur uit, of ik laat het project tegen die tijd even rusten. Wat ook een rol speelt is het feit of je hem verkoopt of niet, en dat had ik bij die 1j5 wel in mijn hoofd toen ik eraan begon, maar de volgende is een blijvertje
Met die €4000,- kom je een heel end. Een orri 69'er 5bak zou wel heel erg cool zijn Verder denk ik niet dat je je 1J5 hoeft te verkopen want echt krap bij kas kom je denk niet te zitten. Het duurste zal waarschijnlijk het spuiten zijn, als je dat laat doen. Als je het zelf doet kun je ook nog fiks uitsparen en geld overhouden voor bijv. je rijbewijs of onwijs gave Italiaanse sportbrommer
Nou, voor 1000 euro bouw jij hem niet met originele Yamaha onderdelen.
Een voorspatbord en achterspatbord (en dat is dan een nieuw type voorspatbord, trommel) kosten bij elkaar al 250 euro. Dan kom je nog op spuitwerk, wat alleen al voor een tanksetje/kappensetje (niet eens candy-kleur) kom je al denk ik rond de 250 euro. Frame/achterbrug/klein spul poedercoaten/stralen kost ook al 125 euro etc
Ik denk dat je gelijk hebt Tombo. Ik ga niet voor super origineel, orri spatbordjes en orri zadelkontje ed wil ik wel, maar een origineel stuur of imitatie, daar maak ik me niet druk om. In ieder geval; uit erfenis komt een bedrag en daarvoor zoek ik gewoon een opknapper die speciaal moet worden. Een van de eerste modellen FS1 stond nog op het schema, een street of een 69/70'er en nou leek het mij wel geschikt om daar over een maandje aan te beginnen. Goede investering en iets wat ik al lang wilde ..