Het grote kleine vragen topic

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee. In Nederland had je vroegah geen kentekenplicht, alleen verzekering moest je hebben. Vanuit yamaha kreeg je denk ik alleen het garantieboekje ofzo en de user manual
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

das wel lastig. en zoude die niet gewoon een officiel documt kunnen geven dat ze hem verkocht hebben, moet niet vele zijn, gewoon dat ik maar iets van papieren heb.
of heeft er niemand ene stempel van d'ieteren, ik heb een niet-ingevuld gelijkvormigheidsattest, dus dat zou ook gaan :D
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zie je andere topic, het is geen hollandse brommer ;)
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

bij kreidler kan je nieuwe papieren kopen in duitsland. Aangezien deze brommer ook duits is zou je dus ook zo'n papiertje moet zien te vinden. of overbouwen op een ander frame
phil91

Bericht door phil91 »

bedankt voor de hulp jongens, beide remmen doen et weer perfect, helemaal gewassen en flink kracht op die hendels gezet en daarna weer geolied.
Martijn

Bericht door Martijn »

Welke yamaha brommer had nou n cdi ontsteking die ook op n fs1 paste ?

Was dat n DT ?
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ik heb hier een fs1 blok liggen(is eingenlijk van een maat) met een cd1 ontsteking van een yamaha mint (scooter)
Martijn

Bericht door Martijn »

En dat past makkelijk en doet het ook ?
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ik zou graag wat meer informatie willen over de 80 cc bloken die onder de duitse sheriff's zaten .een vriend van me heeft er een gekocht en hij had een paar vragen.

wat voor carburateur steekt er in het blok .
kan er een normale fs1 uitlaat onder.
is het mogelijk een 1e type luchtfilter erop te zetten?
hoe hard loopt zo'n blokje ongeveer .

alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

Martijn schreef:En dat past makkelijk en doet het ook ?


ja het past wel maar hoe het werkt zou ik niet weten .
maar hetw erkt wel. :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zwepper schreef:ik zou graag wat meer informatie willen over de 80 cc bloken die onder de duitse sheriff's zaten .een vriend van me heeft er een gekocht en hij had een paar vragen.

wat voor carburateur steekt er in het blok .
kan er een normale fs1 uitlaat onder.
is het mogelijk een 1e type luchtfilter erop te zetten?
hoe hard loopt zo'n blokje ongeveer .

alvast bedankt :wink:

-Volgens mij een 18mm, dat is een kwestie van opmeten
-Naar mijn weten past er een normale fs1 pijp onder, tenminste ik heb er op 1 gereden en daar zat een normale imitatie fs1 pijp onder
-Weet ik niet
-85 km/h ofzo, maar wel heel veel koppel en heel weinig toeren (in de 1 kwam die waar ik op had gereden makkelijk op het achterwiel)
Martijn

Bericht door Martijn »

Toffe shit !

Is kijken of ik zo'n ding op de kop kan tikken ^^

Maak er wel even n topic over :D
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Tombo schreef:
Zwepper schreef:ik zou graag wat meer informatie willen over de 80 cc bloken die onder de duitse sheriff's zaten .een vriend van me heeft er een gekocht en hij had een paar vragen.

wat voor carburateur steekt er in het blok .
kan er een normale fs1 uitlaat onder.
is het mogelijk een 1e type luchtfilter erop te zetten?
hoe hard loopt zo'n blokje ongeveer .

alvast bedankt :wink:

-Volgens mij een 18mm, dat is een kwestie van opmeten
-Naar mijn weten past er een normale fs1 pijp onder, tenminste ik heb er op 1 gereden en daar zat een normale imitatie fs1 pijp onder
-Weet ik niet
-85 km/h ofzo, maar wel heel veel koppel en heel weinig toeren (in de 1 kwam die waar ik op had gereden makkelijk op het achterwiel)


-standaard 16mm, zo'n soort RD carb.
-Luchtfilter kan der op als je het luchtfilter rubber verbouwd of zo, de plek waar die in 't blok gaat is anders als bij 'n normale fs1.
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Ik lees nog weleens dat mensen orginele onderdelen bestellen bij yamaha.. Maar hoe kom je in contact met yamaha want ik kan nergens een email adres of iets dergelijks vinden.

En past een sticker voor fs1 type 2f2 op een rd50m? fs1parts.nl meld via mail van wel (ze kunnen helaas sticker rechts alleen leveren) en de 2f2 sticker lijkt er heel erg op :P
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

voor stickers moet je bij pelders.nl zijn, mailtje sture, die hebbe alle stickers
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gesloten