
Cylinder en pistonmodificaties
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
volgens mij mag je nooit twee de zelfde materialen gebruiken 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
wat ik me nou afvraag: ik hbe hier een cilinder liggen met een uitlaatpoort van bijna 27mm breed, 24mm hoog vanaf de bovenkant van de cilinder...
en vanaf de onderkant van de poort tot de zuiger op odp zit nog 2mm "vlees"
volgends mij een behoorlijke trek cilinder, maar als ik hem nu ietsje hoger zou veilen heeft hij meer toeren...
maar is het dan verstandig om hem ook omlaag te vijlen? lijkt mij niet, omdat hij dan akelig gaat happen?
en wat gebeurt er als ik de hoogte zo laat en die 2mm "Vlees" weghaal?
poortmapje:

en vanaf de onderkant van de poort tot de zuiger op odp zit nog 2mm "vlees"
volgends mij een behoorlijke trek cilinder, maar als ik hem nu ietsje hoger zou veilen heeft hij meer toeren...
maar is het dan verstandig om hem ook omlaag te vijlen? lijkt mij niet, omdat hij dan akelig gaat happen?
en wat gebeurt er als ik de hoogte zo laat en die 2mm "Vlees" weghaal?
poortmapje:

-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
tot op zekere hoogte klopt dat ja,
het ook wel zo, dat een hoge poort, de segmenten meer tijd geeft om uit hun stulp te komen, en je daar dus een 'zachter vangnet' zal moeten voorzien.
er zijn morinicylinders waar de spoelpoorthoeken gewoon haakse hoeken zijn ook..
(italiaansen bazaar natuurlijk, maar het houdt ook best lang vol, omdat de spoelers niet zo hoog zijn, en ze dikkere segmenten hebben steken
)
het ook wel zo, dat een hoge poort, de segmenten meer tijd geeft om uit hun stulp te komen, en je daar dus een 'zachter vangnet' zal moeten voorzien.
er zijn morinicylinders waar de spoelpoorthoeken gewoon haakse hoeken zijn ook..
(italiaansen bazaar natuurlijk, maar het houdt ook best lang vol, omdat de spoelers niet zo hoog zijn, en ze dikkere segmenten hebben steken

when men were men, and helmets were for divers