Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
edje

Bericht door edje »

jep in een gietijzeren cilinder kan je volgens mij alles gebruiken. alleen bij een chroomwand moet je geen chrome veren doen, de rest kan gewoon :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ok bedankt :D
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

volgens mij mag je nooit twee de zelfde materialen gebruiken :roll:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nee daarom wist ik het niet meer, maar ik heb het nu inelkaar gezet en een stukkie gereden en tot nu toen is het prima
edje

Bericht door edje »

ginofs1 schreef:volgens mij mag je nooit twee de zelfde materialen gebruiken :roll:



in een gietijzeren cilinder zitten toch ook gewoon stalen veren :?:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

met een allu randje volgends mij
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

wat ik me nou afvraag: ik hbe hier een cilinder liggen met een uitlaatpoort van bijna 27mm breed, 24mm hoog vanaf de bovenkant van de cilinder...
en vanaf de onderkant van de poort tot de zuiger op odp zit nog 2mm "vlees"

volgends mij een behoorlijke trek cilinder, maar als ik hem nu ietsje hoger zou veilen heeft hij meer toeren...

maar is het dan verstandig om hem ook omlaag te vijlen? lijkt mij niet, omdat hij dan akelig gaat happen?



en wat gebeurt er als ik de hoogte zo laat en die 2mm "Vlees" weghaal?

poortmapje:
Afbeelding
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

volgens mij kan je hem zo hoog en laag veilen als je wilt en gaat ie alleen happen van een te brede poort
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

maak al es eerst die poorten gelijk met de bovenkant van de zuiger op het odp

trek de vorm die er is door naar onder, met dezelfde afrondingen, dat zal zowieso al wat schillen, en verandert het regime van je motor niet ;)
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:volgens mij kan je hem zo hoog en laag veilen als je wilt en gaat ie alleen happen van een te brede poort


was dat maar waar! :lol:
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

omlaag veilen dus, tot odb... met een beetje ronding tegen het happen?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

van een te hoge poort gaan je veren toch niet happen :?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het zijn de vormen van de gaten, die dwars op de pistonrichting staan, die de problemen maken :wink:

vandaar 'het broodje'
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja natuurlijk maar als je alles netjes "afrond" kan je zo hoog en zo laag gaan als je wilt zonder dat je last hebt van je zuigerveren
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tot op zekere hoogte klopt dat ja,
het ook wel zo, dat een hoge poort, de segmenten meer tijd geeft om uit hun stulp te komen, en je daar dus een 'zachter vangnet' zal moeten voorzien.

er zijn morinicylinders waar de spoelpoorthoeken gewoon haakse hoeken zijn ook..
(italiaansen bazaar natuurlijk, maar het houdt ook best lang vol, omdat de spoelers niet zo hoog zijn, en ze dikkere segmenten hebben steken :wink: )
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie