Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 29 sep 2009, 19:50
ginofs1 schreef: koppel schreef: Ik heb m'n cilinder en zuiger setje van Almere binnen en pakking setje. Ziet er goed uit allemaal. Maar bij de zuigerveren zit ook een soort aandruk veer. Deze hoort toch bij de onderste veer? eerlijk gezegd is mij ook niet duidelijk waar dit veertje voor dient, volgens mij heb ik 'm nooit gebruikt..........
heb je en foto van die zuiger met veertjes
[img][img]http://pic90.picturetrail.com/VOL2284/12332054/21936572/375073634.jpg[/img][/img]
gaat om veertje linksboven.
ik zie wel dat de "groef" van de onderste zuigerveer dieper is dan die daar onder
kan dat onregelmatigheidje links kwaad?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 29 sep 2009, 19:51
Roberto.B schreef: ik heb me blok olie ook erg vol,... maar bij mij is er er niks aan het handje
dat kost je zeer veel vermogen, is meetbaar zelfs merkbaar
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 29 sep 2009, 19:53
hum ht lijkt wel een olie schraapveer.
is het geen zuiger voor een 4t
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 29 sep 2009, 19:54
maar ik denk wel dat hij erachter moet!
en dat onregelmatigheidje?
Roberto.B
Bericht
door Roberto.B » 29 sep 2009, 19:58
ginofs1 schreef: Roberto.B schreef: ik heb me blok olie ook erg vol,... maar bij mij is er er niks aan het handje
dat kost je zeer veel vermogen, is meetbaar zelfs merkbaar
wat bedoel je met , is meetbaar zelfs merkbaar
gaat nu ook wel 85 met 50cc
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 29 sep 2009, 19:59
is zo niet goed te zien.
maar ik verwacht er geen problemen mee
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 29 sep 2009, 20:02
Zolang er maar niks uit steekt.
Als ik er met m'n vinger over ga is het een beetje ruw maar is meer duikjes dan hobbeltjes.
En gezien de ruimte moet die veer er denk ik wel achter. Morgen ff kijken of dat lukt.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 29 sep 2009, 20:08
ginofs1 schreef: hum ht lijkt wel een olie schraapveer.
is het geen zuiger voor een 4t
Ik vraag mij ook af wat het nut van dat ding is ja
origineel zit het bij Honda MB/MT blokken ook gemonteerd
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 29 sep 2009, 20:20
De bovenkant van de zuiger is ook gebobbeld!
Hopelijk kan dat onregelmatigheidje echt geen kwaad
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 29 sep 2009, 22:14
Roberto.B schreef: ginofs1 schreef: Roberto.B schreef: ik heb me blok olie ook erg vol,... maar bij mij is er er niks aan het handje
dat kost je zeer veel vermogen, is meetbaar zelfs merkbaar
wat bedoel je met , is meetbaar zelfs merkbaar
gaat nu ook wel 85 met 50cc
als je meer dan 600cc aan olie in je blok hebt zitten dan blaas je je keeringen kapot wegens een te hoge olie druk
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2159 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 29 sep 2009, 23:02
dat moet je toch eens uitleggen ??
er zit gewoon een onluchting op het carter
teveel olie kost idd vermogen, te weinig kost ook een vermogen
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 29 sep 2009, 23:19
fs-ael schreef: dat moet je toch eens uitleggen ??
er zit gewoon een onluchting op het carter
teveel olie kost idd vermogen, te weinig kost ook een vermogen
elke keer dat ik er teveel olie in had gegooid dan ging hij lekken tussen de keeringen.
Louistje
100km gereden
Berichten: 236 Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:10
Bericht
door Louistje » 30 sep 2009, 11:38
Er wordt hier weleens verteld dat de F5B cilinder vooral ook veel kracht onderin heeft. Ik heb zelf ook een F5B, maar ik merk er weinig van.
Waar kan dat aan liggen?
Een kameraad van mij heeft een Kreidler, wat voor type cilinder hij heeft weet ik niet. Maar ik vind dat die een behoorlijk laagkoppel heeft. Die kan zelfs goed optrekken in zijn 3!
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 30 sep 2009, 12:39
Dus wel veel koppel bij laag toeren bedoel je.
Elke cillinder is anders. Misschien heb je net een wat minder koppelige cilinder. Ik weet niet hoe je dat kan veranderen. 1 van de tuners hier zullen het wel weten
Roberto.B
Bericht
door Roberto.B » 30 sep 2009, 17:46
wat voor sproeier raden jullie aan ?? voor 16 mm carb met
50cc fs1 imi cilinder
imi uitlaat
vertanding 13 - 41