Beste Fs1'ers
ik heb een mysterie,
namelijk:
ik heb 2 carb's. een is een mokini (imi mikuni) en de ander is een echte mikuni.
nu ben ik ze uit elkaar aan het halen, maar zijn de gasschuiven door elkaar geraakt.
welke is nou welke?
in de mokini (die op mn fs1 zit) zit nu een korte gasschuif, of moest dat juist de lange zijn?
kan iemand mij miss. vertellen hoe hoog een orginele mikuni 16mm gasschuif is gemeten vanaf het rechte stuk aan de onderkant?
dan kan ik het even uitzoeken en goed maken. of heeft de lengte van de gasschuif geen enkele invloed?
Hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
gasschuiven
-
- 1000km gereden
Hallo Jurriaan,
Er zijn 3 types gasschuiven voor zover ik weet: korte (1.5 cm), middellange (2.0 cm) en de langste (2.5 cm).
Op de echte mikuni gasschuif zou als het goed is ook een symbooltje in moeten staan... soort van vierkantjes.
Ik probeer in mijn FS1's zoveel mogelijk de kortste gasschuiven (1.5) erin te steken omdat die een snellere gasreactie geven.
Cheeeersss
Er zijn 3 types gasschuiven voor zover ik weet: korte (1.5 cm), middellange (2.0 cm) en de langste (2.5 cm).
Op de echte mikuni gasschuif zou als het goed is ook een symbooltje in moeten staan... soort van vierkantjes.
Ik probeer in mijn FS1's zoveel mogelijk de kortste gasschuiven (1.5) erin te steken omdat die een snellere gasreactie geven.
Cheeeersss

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
de maten die op de gas schuif staan, 1,5 2,0 2,5.
dat zijn de maten van het schuine vlakje
deze bepaalt de werveling (venturi werking)
dus bij de 2,5 is het vlakje veel schuine.
dat zijn de maten van het schuine vlakje

deze bepaalt de werveling (venturi werking)

dus bij de 2,5 is het vlakje veel schuine.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;