Andries schreef:ja die ook wel k*t contactpunten! cilinder mag er ook wel bij, veel te weinig koeling en versnellingsbak 4-bak is ook een beperking
Ik vind die versnellingsbak eigenlijk wel tof !
Als je beetje rondleest op het 4takt forum, hoor je enkel verhalen over gebroken tandwielen en meer van dat soort ongein.
En over dat het hele motorblok k*t is, ben ik het ook niet eens. Revolutionair inlaat systeem (voor zijn tijd dan). Een krukas die je niet hoeft te richten (kijk naar kreidlers...)
wat is er mis met onze versnellingsbak
volgens mij kunnen we er best wel trots op zijn .
er is volgens mij geen een schakel die makkelijk en soepel schakelt als een fs1
Martijn schreef:En over dat het hele motorblok k*t is, ben ik het ook niet eens. Revolutionair inlaat systeem (voor zijn tijd dan). Een krukas die je niet hoeft te richten (kijk naar kreidlers...)
Ik ben het er ook niet mee eens hoor, kwam alleen wel zo over van andries: cilinder k*t, ontsteking k*t, versnellingsbak k*t
haha tuurlijk vind ik het hele motorblok niet k*t , tis ook 40 jaar oude techniek die van mij liep altijd alleen als je heel erg snel wilt, zijn dat beperkingen
ja idd fs1 blok is mooi en een 4bak ja
maar als ze standaard allemaal 5bak waren zat iedereen er nu om 6 tezeuren en idd veel makkelijker en beter schakeld dan duitsers ed
schakelen op een kreidler heb je een hele flexibele enkel voor nodig