Lampen springen kapot en laatste versnelling doet vaag.
Lampen springen kapot en laatste versnelling doet vaag.
Hallo
mijn brommer is onlangs naar de fietsen maker geweest en
het bericht meegekregen dat de lampen kapot springen als ik ermee rijd,
en ook dat de laatste versnelling het niet zo goed doet dat de brommer terug valt.
Weet iemand waar ik naar moet kijken kwa electrischiteit
ik ben best een leek dus misschien wat meer uitleg als normaal
mijn brommer is onlangs naar de fietsen maker geweest en
het bericht meegekregen dat de lampen kapot springen als ik ermee rijd,
en ook dat de laatste versnelling het niet zo goed doet dat de brommer terug valt.
Weet iemand waar ik naar moet kijken kwa electrischiteit
ik ben best een leek dus misschien wat meer uitleg als normaal
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
stop er een nieuwe geladen accu in en het voor tand wiel een tandje kleiner.
dat zal het wel weer goed gaan
dat zal het wel weer goed gaan
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
Mijn brommer
Oké hierboven een paar plaatjes zodat je zelf het een en t ander kan zien.
De volgende dingen heb ik bekeken.
Knipperlicht is 5W6V
Achterlicht is 5W6V
Voorlamp is 5W12V(jaja accu is 6 volt)
en de voorste tandwiel is 14 opengen(is dat wat je bedoelt met grootte of de diameter?)
de cilinder & de uitlaat kan je hierboven zien.
Als er iets niet goed is met de bedrading wat zou ik dan moeten nakijken?
Oké hierboven een paar plaatjes zodat je zelf het een en t ander kan zien.
De volgende dingen heb ik bekeken.
Knipperlicht is 5W6V
Achterlicht is 5W6V
Voorlamp is 5W12V(jaja accu is 6 volt)
en de voorste tandwiel is 14 opengen(is dat wat je bedoelt met grootte of de diameter?)
de cilinder & de uitlaat kan je hierboven zien.
Als er iets niet goed is met de bedrading wat zou ik dan moeten nakijken?
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
vervang alle lampjes door 12 volt, dan zullen ze minder snel springen
en meet eens met een voltmeter over de batterij hoeveel volt hij heeft, en geef eens flink gas. Als het dan hoger dan 7-8 volt wordt, is de gelijkrichter en waarschijnlijk de batterij kapot. Zolang alles in orde is, werkt alles goed, maar zo gauw er 1 dingetje kapot is, gaat alles tegelijk mee kapot, de lampjes en gelijkrichter gaan dan meer stroom krijgen dan ze tof vinden, en gaan dan kapot
en meet eens met een voltmeter over de batterij hoeveel volt hij heeft, en geef eens flink gas. Als het dan hoger dan 7-8 volt wordt, is de gelijkrichter en waarschijnlijk de batterij kapot. Zolang alles in orde is, werkt alles goed, maar zo gauw er 1 dingetje kapot is, gaat alles tegelijk mee kapot, de lampjes en gelijkrichter gaan dan meer stroom krijgen dan ze tof vinden, en gaan dan kapot