Alles over de techniek en sleutelen
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 14 dec 2008, 16:02
Tombo schreef: Triforce schreef: je hebt van die slijp steentjes voor op de dremel, en daarmee heb ik het gedaan
Hoe kom je dan bij de poorten? Want ik kom er echt niet bij met een dremel
met een slijpsteen, meestal groen of roze gekleurd, en daarmee kan je daar net in komen
Zwepper
2500km gereden
Berichten: 3022 Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland
Bericht
door Zwepper » 14 dec 2008, 16:22
Triforce schreef: lijkt erop, maar hebben ze allemaal wel zulke poorten dan of de poorten van de athena??
zou et niet weten zal binnekort is foto's maken
is nu te koud om alle brommers uit de schuur te halen en het cilindertje op te zoeken
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 14 dec 2008, 16:47
Triforce schreef: Tombo schreef: Triforce schreef: je hebt van die slijp steentjes voor op de dremel, en daarmee heb ik het gedaan
Hoe kom je dan bij de poorten? Want ik kom er echt niet bij met een dremel
met een slijpsteen, meestal groen of roze gekleurd, en daarmee kan je daar net in komen
Ja, maar een dremel krijg ik niet in m'n cilinder gefrot. Of heb je het alleen over de spoelkanalen? Ik heb het dus echt over de poort zelf groter maken
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 14 dec 2008, 17:06
ik bedoel ook echt de spoelpoorten jah, ik heb nu een verleng stuk voor de dremel, hier een foto, het verleng stuk zie je iets erachter liggen
PD
1250km gereden
Berichten: 1393 Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar
Bericht
door PD » 14 dec 2008, 19:03
beter pak je een tandards boor met een verlengstukje met een hoek van 90 grade
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 14 dec 2008, 19:40
die wil ik uiteindelijk ook wel hebben, maar nu geen geld ervoor
paull
1250km gereden
Berichten: 1381 Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle
Bericht
door paull » 15 dec 2008, 12:58
Ow oke nee ik dacht al niet dat je met die cyl zo hard reed
.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 15 dec 2008, 13:12
paull schreef: Ow oke nee ik dacht al niet dat je met die cyl zo hard reed
.
neej reed 70 met een speling in het blok, hij reed wel heerlijk moest ik zeggen voor een 50cctje
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 15 dec 2008, 13:33
een cylinder bewerken met een dremel, is als een diamant slijpen met een nagelvijl als je't mij vraagt
when men were men, and helmets were for divers
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 15 dec 2008, 15:17
het duurde wel lang bij de athena, maar bij de gietijzeren cilinder gaat wel aardig snel moet ik zeggen
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 15 dec 2008, 15:18
daar was ik al bang voor ja
athena is dat geen aluminium?
when men were men, and helmets were for divers
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 15 dec 2008, 15:20
yup met nicasil wand
Andries
1500km gereden
Berichten: 1577 Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Bericht
door Andries » 15 dec 2008, 15:24
en die oude aluminium cilinders dan?
heb hier een alu. ajh eurocilindro liggen is dat een met chroomwand?
vond hem wel erg slijtvast
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 15 dec 2008, 15:47
de oude ajh cilinder hebben ook een nicasil wandje erin zitten
Daan1990
250km gereden
Berichten: 446 Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX
Bericht
door Daan1990 » 18 mar 2009, 23:26
Triforce schreef: het enige wat ik heb gedaan is, de uitlaatpoort iets omhoog 1mm in een halvemaan vorm, de zijspoelers vergroot en de top spoelers iets
Dus als ik ff mijn schijf sneller maak en ff de uitlaatpoort 1mm omhoog en halve maan vorm moet die van mij hoop ik ook 85 halen. En als je er een halvemaan vorm van maakt, is de uitlaatpoort dan breder?
Mijn 2RU gaat nu 75 met 16mm, goedkope immi 32 "snel" uitlaat, en die immi f5b 60cc met originele tandwielopstelling. Wat voor uitlaat heb jij erop zitten en welke tandwielopstelling?