raar of niet?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

raar of niet?

Bericht door Dingetje »

hallo mensen,

ik heb enkele maanden geleden een FS1 60cc cilinder onder mn brommer gehangen
k hoorde dat je er ongveer 500 kilometer mee in moest rijden...dus niet te hoge toeren, niet te laag
dat inrijden is niet heel erg opgeschoten ik zit pas op 350 kilometer
maar mn cilinder wil nog niet erg hard lopen hij loopt denk 55/60, maar dan met heeel veel toeren dus dat doe ik niet al te vaak
wat is dr aan de hand?
is het gewoon zo dat ik nog ff moet inrijden...of afstellen...of misschien iets anders?
ik ben misschien een beetje te ongeduldig, maarja :P dan weet ik dat ook weer:P

setup:
FS1 43mm
16mm carb
sproeier 210(is misschien wat groot...maarja voor het inrijden)
tandwielen: 14-44

groeten
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

het lijkt veel toeren maar dat valt nog wel mee, hij zal dan rond de 7000 toeren zitten,

hij zal nog wel wat moeite hebben om echt goed vooruit te komen, want de wand moet helemaal gaaf zijn, dus geen krasjes of iets, hij zal pas een beetje los komen bij de 500km t/m 1000km en nog verder
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

slippende koppeling?
Martijn

Bericht door Martijn »

Hoe langer je een cilinder inrijdt hoe beter hij wordt !
Het inrijden is na 1000 km nog lang niet klaar. Je moet nog steeds voorzichtig doen en rustig opwarmen. Niet te lang in hoge toeren rijden, het kan wel maar niet te lang dus.

Hoe voorzichtiger je ermee doet hoe beter hij wordt. Je moet m na die 500/1000 km wel af en toe even open trekken, maar gewoon rustig aan !
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Ik heb echt precies dezelfde setup en ook net een immi cilinder eronder gehangen (ook 60cc). Maar ik wist niets van inrijden dus heb er gelijk volgas de hele tijd mee gereden :oops: Ik had nog nooit van inrijden gehoord:P Maarrr die van mij haalt wel 70 op de teller dan. Ik heb er een 150 sproeier inzitten. Dus 210 lijkt me veels te groot!
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

elke cilinder is anders, dus het wilt nog niet zeggen dat hij veelste groot is
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, imitatiecilinders kan je eigenlijk niet echt vergelijken, als je de timingen niet weet.
Verder ga ik met harmen mee, slippende koppeling? Met 14/44 draai je bij 60 km/h niet superveel toeren ofzo
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

nee slippende koppeling is het niet... maar dan zal ik gewoon wat kilometers moeten maken :D
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Tombo schreef:Idd, imitatiecilinders kan je eigenlijk niet echt vergelijken, als je de timingen niet weet.
Verder ga ik met harmen mee, slippende koppeling? Met 14/44 draai je bij 60 km/h niet superveel toeren ofzo


Een verschil van 60 kwa sproeiermaat is wel erg groot. Maar wat zijn "timingen"?
Plaats reactie