rem ontluchten
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
rem ontluchten
ik vond op het motor forum 2 methodes:
1) ventieltje open draaien
2) in de handle knijpen
3) ventieltje dicht draaien
4) handle loslaten
1. Handle in
2. ventiel open
3. Ventiel dicht
4. Handle los
ik dacht altijd de 2e manier mar volgen die lui op mf is het de 1e??
enik las ook ergens iets over vacuumpompjes of membraan klep wat het makkelijker maakt. wie weet hier meer van en waar kan je he eventueel kopen?
bedankt!
1) ventieltje open draaien
2) in de handle knijpen
3) ventieltje dicht draaien
4) handle loslaten
1. Handle in
2. ventiel open
3. Ventiel dicht
4. Handle los
ik dacht altijd de 2e manier mar volgen die lui op mf is het de 1e??
enik las ook ergens iets over vacuumpompjes of membraan klep wat het makkelijker maakt. wie weet hier meer van en waar kan je he eventueel kopen?
bedankt!
Volgensmij gaat het heel anders.
Je zet een slangetje op je vertiel met daaraan een opvangbakje/flesje
Draait het ventiel open, en begint met pompen (inknijpen, los, inknijpen, los, enz..) Net zo lang tot je geen luchtbelletjes meer in het slangetje ziet komen. Let wel op dat je remvloeistof voldoende blijft, dus vul bij tijdens het ontluchten.
Komt er alleen maar nog maar olie uit het slangetje, draai je het ventieltje dicht, en haalt de slang eraf.
Klaar!
Je zet een slangetje op je vertiel met daaraan een opvangbakje/flesje
Draait het ventiel open, en begint met pompen (inknijpen, los, inknijpen, los, enz..) Net zo lang tot je geen luchtbelletjes meer in het slangetje ziet komen. Let wel op dat je remvloeistof voldoende blijft, dus vul bij tijdens het ontluchten.
Komt er alleen maar nog maar olie uit het slangetje, draai je het ventieltje dicht, en haalt de slang eraf.
Klaar!
-
- 7500km gereden
de leukste manier is toch:
ventieltje open, kijk goed in het ventieltje, begin te pompen, en vanaf de moment dat je nattigheid voelt is de lucht eruit
(uit ervaring leer je veel
)
ventieltje open, kijk goed in het ventieltje, begin te pompen, en vanaf de moment dat je nattigheid voelt is de lucht eruit

(uit ervaring leer je veel

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 1250km gereden
Methode 2 werkt het beste.
Waarom? Bij deze methode bouw je druk op,waardoor je geen lucht via je ontluchtings slang naar binnen zuigt.
Dus de methode van Eelco werkt niet. Zo snel je je hendel loslaat en ontluchtingsventiel staat open zuigt hij weer lucht terug.
Je kan ook je slangetje in de remvloeistof hangen in je fles, maar zorg dan dat er geen lucht in je slang zit.
Verder zorg ervoor dat het olieniveau op peil blijft is hij leeg kan je meestal opnieuw beginnen.
Succes
Waarom? Bij deze methode bouw je druk op,waardoor je geen lucht via je ontluchtings slang naar binnen zuigt.
Dus de methode van Eelco werkt niet. Zo snel je je hendel loslaat en ontluchtingsventiel staat open zuigt hij weer lucht terug.
Je kan ook je slangetje in de remvloeistof hangen in je fles, maar zorg dan dat er geen lucht in je slang zit.
Verder zorg ervoor dat het olieniveau op peil blijft is hij leeg kan je meestal opnieuw beginnen.
Succes
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
methode 2 werkt gewoon goed hoor.
eerst een tijdje pompen zodat er al veel lucht bovenuitkan.
als je druk hebt of begint te krijgen.
even methode 2 toepassen, zoals eelco al zij, een (benzine) slang aan je nippel pluggen van een meter lang ofzo, deze hang je gewoon aan je stuur, en als je dan je nippel opendraaid kan je zien of dr nog lucht bij uit komt.
eerst een tijdje pompen zodat er al veel lucht bovenuitkan.
als je druk hebt of begint te krijgen.
even methode 2 toepassen, zoals eelco al zij, een (benzine) slang aan je nippel pluggen van een meter lang ofzo, deze hang je gewoon aan je stuur, en als je dan je nippel opendraaid kan je zien of dr nog lucht bij uit komt.
-
- 250km gereden
mpro09 schreef:moet ik zoiets maar is gaan zoeken dan![]()
ik wil misschien zon stalen/rvs remleiding op mijn street gaan zetten, maar die dingen werken alleen met banjo aansluitingenheb nog nergens zoiets gevonden zoals ie bij een fs1 zit
dat kan gewoon, ik heb ook zo'n slang op maat laten maken, wel een gewone rubbere, je moet gewoon een extra banjobout voor aan de klauw hebben, en je bent klaar
mij heeft het rond de 35 euro gekost, en het is heel proper nu
dat ontluchten is trouwens hier ook een miserie, waar kan je zo'n pompje of membraandignetje (goedkoop natuurlijk ) kopen?
ik combineer meestal de 1ste,2de en 4de methode in willekeurige volgorde, en na enkele uren zweten, vloeken, (opnieuw lakken van de remklauw), en vernielen van diverse randartikelen lukt het wel, maar echt makkelijk is het niet
-
- Tombo is mijn testpiloot
er zijn maar twee goede manieren waar van een het best.
knijpen tot je iets druk krijgt, ventiel los, druk wel ventiel vast. ezv.
bij deze manier gaat het cubje van je remcilinder helemaal in en uit en komt dus op plekken waar hij verder nooit komt.
het is geen zuiger maar een cub die normaal amper van zijn plek komt.
het beste is: je rempot te vullen en door middel van pers lucht met een rubber afsluit kapje onafgebroken door te pompen.
hier bij belast je niet de cub en hoef je maar een keer de nippel open en dicht te draaien.
ontluchten met een slang met membraam gaat ook maar je nippel staat continu open.
deze neemt bij het loslaten lucht op via het schroefdraad.
knijpen tot je iets druk krijgt, ventiel los, druk wel ventiel vast. ezv.
bij deze manier gaat het cubje van je remcilinder helemaal in en uit en komt dus op plekken waar hij verder nooit komt.
het is geen zuiger maar een cub die normaal amper van zijn plek komt.
het beste is: je rempot te vullen en door middel van pers lucht met een rubber afsluit kapje onafgebroken door te pompen.
hier bij belast je niet de cub en hoef je maar een keer de nippel open en dicht te draaien.
ontluchten met een slang met membraam gaat ook maar je nippel staat continu open.
deze neemt bij het loslaten lucht op via het schroefdraad.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PD
- 1250km gereden
ksl schreef:mpro09 schreef:moet ik zoiets maar is gaan zoeken dan![]()
ik wil misschien zon stalen/rvs remleiding op mijn street gaan zetten, maar die dingen werken alleen met banjo aansluitingenheb nog nergens zoiets gevonden zoals ie bij een fs1 zit
ik heb wel zn aansluiting voor je
ow haha, dat was ik op een account van een vriend,
maar mitchel ik heb wel zn dingetje voor je!