Wat mij als eerste opviel, is dat er een rare ruimte achter inalatschijf zit. Deze zit ongeveer tegenover de inlaatpoort, dit is gewoon een loze holle ruimte. Het nut hiervan ontgaat hier mij, maar het lijkt me niet echt positief voor de prestaties

Toen heb ik het schijfhuis gedemonteerd. Deze is kwa omvang even groot als een normaal FS1 schijfhuis. Van een YB100 zal dus waarschijnlijk ook hetzelfde zijn. Enige verschil is, is dat het buisje voor de autolube verder weg zit, en dat het "spruitstuk" langer en lomper is. Eigenlijk onbruikbaar voor een 2RU/FS1 blok. Wel jammer opzich, want je kan het gat makkelijk uitboren tot 20mm zag ik al weer. Alleen moet je dan nog een stuk van je schijfhuis affrezen omdat anders je carter er niet meer op past.


Toen kwam ik bij het koppelingsgedeelte (en nu wordt het ook interessant voor een FS1 blok). Er zit standaard een 3-plaats koppeling in, welke op druk gehouden wordt door 6 (!) koppelingsveren. De originele veren ontbreken helaas, maar normale fs1 veren passen ook. Ik kwam er al vrij snel achter dat er echt makkelijk 4 platen inpassen, en ik denk zelfs 5 platen (ik had geen extra stalen platen meer liggen, dus ik heb er op de foto 5 gevoerde platen, en 2 stalen platen in zitten). Dit moet passend te maken zijn op een FS1 "tandwiel" (waar de korf op geklonken zit). Alleen past je kap dan denk ik niet meer



