Elektrische problemen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
dat zou de eerste spanningsregelaar zijn die bij mijn weten licht geeft??
12v lampen zullen te weinig licht geven, je moet er de sherrif 6v lampen insteken (zelfde als ori fs1)
en zien dat je verbindingen allemaal goed zijn, contact met de massa aan de koplamp bijvoorbeeld, en de stekkers van de schakelaars in de handvaten (in de koplamp) zodat je nergens stroom verliest.
12v lampen zullen te weinig licht geven, je moet er de sherrif 6v lampen insteken (zelfde als ori fs1)
en zien dat je verbindingen allemaal goed zijn, contact met de massa aan de koplamp bijvoorbeeld, en de stekkers van de schakelaars in de handvaten (in de koplamp) zodat je nergens stroom verliest.
when men were men, and helmets were for divers
- Daan1990
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
- Locatie: Fort Worth, TX
Lijkt me een bekend probleem die lichtjes die doorbranden. Ik heb het ook gehad (zie topic: Elektrische problemen...saai MAAR HEB HULP NODIG). Wat bij mij heeft geholpen:
Nieuwe accu, alle lichtjes vervangen en ik heb eerst de 10 mm carb erin gezet (minder vermogen dacht ik). Ik heb de accu toen voor de helft opgeladen met een gelijk spanning van 6 volt (iets te weinig). En opeens deed ie het gewoon.
Wat heel belangrijk is, is dat je zeker weet dat de accu gelijkspanning krijgt. Dan kan een deel van de "stroom" door de accu worden opgevangen. Je moet ook de spanning bij de accu checken en zeker weten dat het gelijkspanning is. Bij mij was deze spanning 13 volt (!), dat is te veel maar alles doet het. Maar volgens mij klopt mijn voltmeter niet helemaal. Zonder accu brandde alles door, met niet.
En 12 volt lampjes? Bij mij zitten er 6 volt lampjes in.
Veel succes!
Nieuwe accu, alle lichtjes vervangen en ik heb eerst de 10 mm carb erin gezet (minder vermogen dacht ik). Ik heb de accu toen voor de helft opgeladen met een gelijk spanning van 6 volt (iets te weinig). En opeens deed ie het gewoon.
Wat heel belangrijk is, is dat je zeker weet dat de accu gelijkspanning krijgt. Dan kan een deel van de "stroom" door de accu worden opgevangen. Je moet ook de spanning bij de accu checken en zeker weten dat het gelijkspanning is. Bij mij was deze spanning 13 volt (!), dat is te veel maar alles doet het. Maar volgens mij klopt mijn voltmeter niet helemaal. Zonder accu brandde alles door, met niet.
En 12 volt lampjes? Bij mij zitten er 6 volt lampjes in.
Veel succes!
