Ik draai mn vliegwiel altijd aan met een oliefiltertangdinges en mn primaire tandwiel heb ik aangedraaid met behulp van mn koppeling.
Brakke lagers check ik dus door mn vliegwiel te bewegen, en verder ? Wat zou nog meer speling kunnen veroorzaken ?
Dat heeft met monteren niet zoveel van doen, het kan zo zijn (zoals bij mij het geval was) dat de krukas al zo was toen je hem erin zette... Tenzij het natuurlijk een splinternieuwe is geweest.
Jep trilt ook, zo veel dat als ik gas geef mn broem achteruit gaat (op zn standaard staande).
Maar net aan mn vliegwiel geprobeerd te trekken (naar buiten) of op en neer proberen te bewegen. Maar zat geen millimeter speling in!
Net geprobeerd te rijden, maar hij kapte er goed mee. Reed echt 0,0. Hij prutttelde wat raak, en als ik veel toeren maakte dan had hij nog enigszins wat power. Zonet mn bougie eruit getrokken en deze was echt pik en pik zwart... Zat vol met kool !
Dus ik ga zo toch die cil maar is open trekken en dan kijken hoe mn zuigert erbij staat
Zojuist mn cil eraf getrokken, en mn zuiger zag er netter dan net uit ! Op een 3 amper voelbare verticale streepjes was hij goed ingereden. Enkel de kop van de zuiger was pikzwart en vol met roet ...
Daarna maar een kleinere sproeier gestoken. Heb nu een 150 lang op een 16mm, 43 mm 3e8 cil, 12 44 verhouding dacht ik, onbegrensde 2f2 pijp met 28 mm bocht, standaard schijf. Vervolgens bleef hij stotteren als een geack, dus ik mn onsteking checken, en had daar heel af en toe een vonkje, dus ik vervolgens geprobeerd de puntjes wat dichter te zetten, toen ging hij er tussen vonken als een gek en liep hij amper, dus ik puntjes weer wat wijder. En nu doet hij t weer !
Martijn schreef:dus ik vervolgens geprobeerd de puntjes wat dichter te zetten, toen ging hij er tussen vonken als een gek en liep hij amper, dus ik puntjes weer wat wijder. En nu doet hij t weer !
mpro09 schreef:geen idee, hoekomt die kool dan? wlke olie en hoeveel gebruik je, 16en 43mm is best veel voor een standaard schijf, maar hoort gwoon te lopen
Denk door een tijdje te rijk gemengd te hebben ... Of die te grote sproeier ?
Maar moet ik een snelle schijf daarop zetten dan ? Dat hij dan beter loopt ?
@ harmen, ja ik ben meer van het trial & error systeem (A)
je ontsteking is een boeing die aan volle snelheid op een meter hoogte over de woestijn vliegt,
"zo wat meer en minder" is gewoon totaal niet te doen... zet ze JUIST
die spoeier is veel te groot, en het stotteren is tien tegen één omdat je zoveel mengsel aanvoert..