Wie is de supertechneut.

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Wie is de supertechneut.

Bericht door Laars »

Ben ik weer eens met een probleempje.
Ik kom er niet uit , mss jullie techneuten wel.

Feiten:
Ontsteking staat goed
Geen lekkende keeringen
Geen verkeerde mengsmering etc.

Uitgangspunt:
Brommer loopt mooi met een koffiebruine bougie.
Na verloop van tijd begint de brommer te sputteren en wordt de bougie zwart,
Na enige tijd wordt de bougie baggervet/pikzwart en komt er zelfs tussen de cylinder en de wartel zwarte drap uitlopen en een enorme rookontwikkeling is het gevolg.
Na de boel schoongemaakt te hebben gaat het een poosje goed (20 km) en begint het weer van voren af aan.

:?: :?: :?: WAT BETEKENT DIT :?: :?: :?:
1978 chroom 60 cc
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

zit de wartel wel goed vast dan, als ie daar lekt?
Martijn

Bericht door Martijn »

Pakking die gaar is ... (tussen je middencarters)
Rechterkeerring die op is...
Sproeier die way te groot is ...
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

doe je olie bij je benzine, of in het oliepompje?
misschien is je pompje kapot ofzo
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

rookt die heel erg??????????
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Andries schreef:zit de wartel wel goed vast dan, als ie daar lekt?


Zo vast als maar kan.
Wat er uit drupt is heel dun/waterig
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Martijn schreef:Pakking die gaar is ... (tussen je middencarters)
Rechterkeerring die op is...
Sproeier die way te groot is ...



Dan zou ik dus het blok moeten splitsen :cry:

Kan die met een te grote sproeier dan toch goed rijden in het begin???
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Frederik schreef:doe je olie bij je benzine, of in het oliepompje?
misschien is je pompje kapot ofzo


Rijd zonder oliepompje
Tank Shellina mengsmering
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

FS1SE schreef:rookt die heel erg??????????


Op den duur als een olieboot. :(
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wat was je sproeiermaat ook alweer?
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:wat was je sproeiermaat ook alweer?



Het is een 60 cc set-up van een RD50 MX
Carburateur 16 mm met een 130 mm Mikuni sproeier lang model
1978 chroom 60 cc
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

denk ik toch dat je rechter kruckas kering naar de haaien is
zit er ook olie ind verbrandings kamer
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Lijkt er wel op.

Moet dan je blok geplitst worden??
1978 chroom 60 cc
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Niels schreef:Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid


dat merkte ik ook op weg naar zwitserland :lol:
Plaats reactie