bougie gesmolten
bougie gesmolten
even off-brand, een maat van mij heeft een kreidler gekocht, een floretje met geforceerde luchtkoeling, 5bak, 50cc. hij beweerde dat het ding 90 reed, hieeft er 20 km mee gedaan en toen zijn cilinder kapot gereden, we gooiden hem open en de bougie bleek gesmolten en afgebroken, stuk bougie tussen de cilinder en zuiger, gedaan met rijden. Komt dit door een te warme bougie? het was een gloednieuwe champion ik geloof dat er 8 op het keramische stuk stond, op het metalen deel stond in het klein echter 6 ofzoiets ingeslagen. ik heb nog nooit champion gehad dus ik weet niet welk nummer de warmte aangaf. weten jullie nog een reden waardoor een bougie kan smelten? /breken?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
ai, das minder!
een te arm mengsel (bv valse lucht tussen carb en cyl), foute ontstekingstiming of een veel te warme bougie waarschijnlijk..
ik weet niet hoe het juist zit met de cijfers, maar ik zou er niks van verschieten als dat totaal anders geteld wordt..
heb je misschien een foto voor in het begaaide sleutelwerk-topic?
was het een hardchroom met putjes btw?

een te arm mengsel (bv valse lucht tussen carb en cyl), foute ontstekingstiming of een veel te warme bougie waarschijnlijk..
ik weet niet hoe het juist zit met de cijfers, maar ik zou er niks van verschieten als dat totaal anders geteld wordt..
heb je misschien een foto voor in het begaaide sleutelwerk-topic?

was het een hardchroom met putjes btw?
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer: