bougie gesmolten

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
maniac on wheels

bougie gesmolten

Bericht door maniac on wheels »

even off-brand, een maat van mij heeft een kreidler gekocht, een floretje met geforceerde luchtkoeling, 5bak, 50cc. hij beweerde dat het ding 90 reed, hieeft er 20 km mee gedaan en toen zijn cilinder kapot gereden, we gooiden hem open en de bougie bleek gesmolten en afgebroken, stuk bougie tussen de cilinder en zuiger, gedaan met rijden. Komt dit door een te warme bougie? het was een gloednieuwe champion ik geloof dat er 8 op het keramische stuk stond, op het metalen deel stond in het klein echter 6 ofzoiets ingeslagen. ik heb nog nooit champion gehad dus ik weet niet welk nummer de warmte aangaf. weten jullie nog een reden waardoor een bougie kan smelten? /breken?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ai, das minder! :?

een te arm mengsel (bv valse lucht tussen carb en cyl), foute ontstekingstiming of een veel te warme bougie waarschijnlijk..

ik weet niet hoe het juist zit met de cijfers, maar ik zou er niks van verschieten als dat totaal anders geteld wordt..

heb je misschien een foto voor in het begaaide sleutelwerk-topic? :mrgreen:

was het een hardchroom met putjes btw?
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik dacht dat bosch precie sandersom werkte idd met die warmte graad
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:ik dacht dat bosch precie sandersom werkte idd met die warmte graad

dat klopt, maar het gaat hier over champion ;)
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

oops :oops: :P
maniac on wheels

Bericht door maniac on wheels »

ik zal eens kijken dit weekend voor een foto. Het was een nicrasil cilinder, ik heb gehoord van die cilinder met puntjes waarvoor dienen die?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als er van die smeerputjes in zitten is het geen nicasil, maar is het een chroomwand. Bepaalde Kreidler cilinders hadden dat idd, smeerputjes bovenin
edje

Bericht door edje »

Afbeelding


bron: zunflappie.nl :wink:
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

maar het is wel precies andersom :lol:
95 is juist warm en 280 koud
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

juist niet, hier staat bij welke tempratuur met welke bougie je moet gebruiken
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

oooh op die fiets
warmtegraad is dus ook echt temperatuur
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

yup
maniac on wheels

Bericht door maniac on wheels »

bedankt, maar is het de bedoeling om de warmte IN de cilinder te meten? daar heb je een speciale thermometer voor nodig dan? En dit geval was dus een ZONDER ssmeerputjes. Dienen die dan om olie vast te houden?
edje

Bericht door edje »

ja :wink:
Plaats reactie